Indexproblemer
Fra : Haakon Hansen

Dato : 01-09-07 21:00

Hej.
Jeg er ny bruger af Delphi. Jeg har tidligere anvendt Visuel Basic 6. I VB
findes der en index funktion til fx Image. Jeg har brug for at anvende mange
ens tegninger på min skærm. (Jeg forsøger at tegne en sporplan til min
modelbane). Et eksmpel: Når jeg klikker på tegningen af mit sporskifte som
ses i lige stilling, skiftes denne tegning umed et sporskifte i afvig
stilling. Det er ikke besværligt med et par sporskifte, men skal der være fx
50 sporskifte, bliver der en del kode at skrive. Derfor ønsker jeg en
funktion der ligner index funktionen i VB. Er der nogen der kan hjælpe.
Haakon Hansen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 02-09-07 09:08

"Haakon Hansen" <Haakonhansen@mail.dk> wrote in message
> Hej.
> Jeg er ny bruger af Delphi. Jeg har tidligere anvendt Visuel Basic 6. I VB
> findes der en index funktion til fx Image.

Det er nok TImageList du søger. Jeg har dog aldrig brugt den selv.