Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Indbetalinger til ratepension
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-08-07 12:19

Hvis jeg indbetaler 25.000 til en ratepension, og min arbejdsgiver lægger
25.000 oven i, får jeg da et fradrag på 50.000 eller på 25.000?

Fra : KT

Dato : 30-08-07 14:00

Det kommer an på om det er en arbejdsplads orienteret pension eller en
privat ratepension.

Indirekte vil du dog få fradraget også for arbejdsgiverpension, da den del
ikke indgår i din løn og derfor heller ikke beskattes.

Knud

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 02-09-07 14:17

Sickboy <oocsickboy@gmail.com> skrev:

> Har du mulighed for det, skal du få din arbejdsgiver til at stå
> for din ratepension.
>
> Fordelen ved dette er, at du ikke skal tænke på, hvor meget du
> sætter ind.
>
> Hvis du laver en privat ordning og sætter mere end
> opfyldningsfradraget ind, vil du blive bundet
> af 10 år reglen.
>
> Denne regl er der ikke ved en arb. pension, der kan du blot ikke
> sætte mere ind, end din brutto løn er, hvilket vel er fair nok.

Hvis man har en arbejdsgiverordning kan man så samtidig udnytte sit
opfyldningsfradrag ved indbetaling på en privat ratepensionsordning?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : KT

Dato : 02-09-07 15:08

"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Hvis man har en arbejdsgiverordning kan man så samtidig udnytte sit
> opfyldningsfradrag ved indbetaling på en privat ratepensionsordning?
>
> --

ja da - de der lidt over 40000 kr. kan du altid hælde ind uanset din øvrige
ordning.

Knud