Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Valg af realkreditlån
Fra : Anders Ryberg Larsen

Dato : 28-08-07 20:46

Jeg blev i dag stille over for følgende valgmulighed ifm. med hjemtagelse
af lån til vores nye hus.

4% fastforrentet 10årigt stående lån, altså som skal indfries om 10 år
5% fastforrentet lån, over 30 år med 10års afdragsfrihed
6% fastforrentet lån, over 30 år med 10års afdragsfrihed

Jeg er helt blank for hvilket lån man skal vælge
4% lyder tillokkende, men jeg er nervøs for at skulle refinansiere om 10år,
sæt nu renten der hedder 14-18%? (er det realistisk overhovedet)

5- og 6% er jo begge gode på hver sin måde, men sansynligheden for de nok er
omlagt inden 10år i forbindelse med ophør af adragsfriheden er jo sikkert
stor.

Hjælp, jeg er på bar bund, jeg hører derfor gerne nogle fordele og ulemper.
Min bankrådgiver vil vælge 4%, men jeg er ikke overbevist.

Mvh Anders

Fra : Nicolai Schultz

Dato : 29-08-07 07:51

> [...]
ulemper.
> Min bankrådgiver vil vælge 4%, men jeg er ikke overbevist.

Jeg ville også vælge 4%. At de skal indfries om 10 år, vil jeg ikke være
bekymret for.
Jeg mener ikke det er realistisk at rente om 10 år hedder 14-18 %.

Skulle det ske at renten er så høj, vil regeringen sikkert også lave noget
mht til skatten som man gjorde i 80'erne, hvor man fik højere fradrag i
skatten end man gør i dag.

At vælge de 4 % er klart det billigeste, men hvis du vil indfri det før tid,
kan det godt komme til at koste dig noget mere, da kursen måske ikke lige er
100, men måske 95-98.

Håber det gav lidt

Nicolai

Fra : Stoffer

Dato : 30-08-07 06:39

Anders Ryberg Larsen wrote:
> [...]
>
> Hjælp, jeg er på bar bund, jeg hører derfor gerne nogle fordele og ulemper.
> Min bankrådgiver vil vælge 4%, men jeg er ikke overbevist.

Hvad med 30 år 4% (afdragsfri)? Sidst jeg kiggede, så gav det laveste
ydelse.
Det lyder ikke til at du flytter lige forløbig, så den "lave" kurs
betyder ikke så meget.
Og hvis du endelig flytter om 10 år, så kan du være heldig at kursen er
halveret pga. rentestigninger.

Fra : Sickboy

Dato : 31-08-07 23:04

Nu skriver du ikke meget om dine forudsætninger

økonomi og hvorlænge forventer i at blive i huset... hvad er din egen
forventning til renten .. osv.
Hvor meget skal du låne ?? tkr. 1000-2000-3000-4000 ???

Hvis du har en forventning om at renten skal op, ja så kan du jo godt
at et 4% 30årig lån med 10 års afd. frihed.
Men risikoen er jo, at renten falder og så står du med en
muligkurstigning på op til 14 kurs p.

Forventer du renten skal ned, skal du tage et 6% obl., kursen ligger
super...