Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Rente på kreditforeningslån i byggeperiode
Fra : Kim Therkelsen

Dato : 28-08-07 12:12

Hej,
Jeg er ved at bygge et hus og har lånt de 80% hos en kreditforening. Disse
penge står nu i banken og trækker renter. Der vil gå nogle måneder, før jeg
for alvor gør indhug i beløbet. Hvor høj en rente kan man forvente at få af
banken? Efter at have brokket mig, har banken hævet renten på kontoen til 3%
pro anno. Virker det rimeligt eller burde renten være højere?

Mvh. Kim

Fra : Steffan Fallesen

Dato : 28-08-07 14:29

Kim Therkelsen wrote:

> [...]
> banken? Efter at have brokket mig, har banken hævet renten på kontoen til 3%
> pro anno. Virker det rimeligt eller burde renten være højere?

Hvor stort er beløbet?

/Steffan

Fra : Kim Therkelsen

Dato : 28-08-07 15:38

Fra start ca. 2,4 million. Nu er der vist omkring 2 tilbage.

Fra : Michael

Dato : 28-08-07 19:21

"Kim Therkelsen" <kim_t26@hotmail.com> wrote in message
> Fra start ca. 2,4 million. Nu er der vist omkring 2 tilbage.
>
> "Steffan Fallesen" <no-spam-ssf@servage.net> wrote in message

Northern Rock giver jo 5% i øjeblikket uden bindinger. Det er ekstra 3333
kr. om måneden ifht. din nuværende bank - det er da også penge.

Fra : Jan Nielsen

Dato : 28-08-07 23:46

Kim Therkelsen skrev:
> [...]
> banken? Efter at have brokket mig, har banken hævet renten på kontoen til 3%
> pro anno. Virker det rimeligt eller burde renten være højere?

3% er vist i den lave ende, hvis du aftaler der max kan hæves xgange per
kvartal fra kontoen, burde de give 4-5% .

Men en eventuel bedre rente skal også opvejes imod hvad de kan tilbyde
af lån hvis de skal financere de sidste 20% (eller en del af det)

Fra : Sickboy

Dato : 31-08-07 23:13

> 3% er vist i den lave ende, hvis du aftaler der max kan hæves xgange per
> kvartal fra kontoen, burde de give 4-5% .

Det du kan lave er et aftaleindlån i 1-12 mdr. og der kan du komme op
på ca. 4 - 4,5
Eller snak med din bankmand (M/K)
For pt. står pengene sikkert på en byggekonto som er pantsat til
banken som sikkerhed for den forhåndslångaranti de
har stillet overfor RK lånet.
Du vil sikket kunne lave et aftaleindlån og så pantsætte denne.

Men måske du også kunne købe meget korte obligationer og med udløb om
feks. 6 mdr... du kan typisk få en bedre rente på disse ..
en linær rente på omkring 4,7-4,8 skulle nok være mulig - Men der
kommer spørgsmål det er mulig for dig at få dem købt ind i et
sikkerhedsdepot som så kan ligger
til sikkerhed for garantien ..

Men snak med din bank om det ! .. men de 3 % er jo også fint .. for
der kan du komme til "dine" penge hele tiden.