hvor købes en gå-sele/remtøj til børn ?
Fra : Per

Dato : 29-08-07 17:19

Da jeg var dreng blev vi ofte iført en gå-sele (remtøj på overkroppen
fastspændt til en snor) så forældrene havde styr på os børn.

Kan man stadigvæk købe den slags og i givet fald hvor - jeg synes ikke
rigtig jeg ser nogen bruge den slags mere.

Det ville være lidt smart med sådan et seletøj, når vi går tur men en
uregerlig unge - eller hvis barnet kun må gå inden for en bestemt cirkel i
haven.

Nogen der ved hvor det kan købes.

X-postet i dk.forbruger

--
Med venlig hilsen Per !

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 29-08-07 17:51

Den kan blandt andet købes i BabySam butikker, og Jalsøe har den endda på
sin hjememside, hvor man kan købe den online.

Mange hilsner Dorthe

Fra : bæ9

Dato : 29-08-07 18:35

Dorthe Eshington wrote:
> Den kan blandt andet købes i BabySam butikker, og Jalsøe har den endda på
> sin hjememside, hvor man kan købe den online.
>
> Mange hilsner Dorthe

helt ærligt....

såkan gør man sku da kun i gamle film med peter malberg eller dem der
ældre....

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 29-08-07 19:32

"bæ9" <kill.filter@me> skrev i en meddelelse
> helt ærligt....
>
> såkan gør man sku da kun i gamle film med peter malberg eller dem der
> ældre....

Jeg syntes, at du skulle starte med, at lade være med at være så
fordømmende, for det er altid en tris måde, at starte en dialog på.

Hvad der passer i en familie passer nødvendigvis ikke altid i en anden
familie. Vi er alle forskellige mennesker med forskellige børn, og der skal
være plads til os alle.

Der kan jo være særlige årsager til, at man bruger sådan en sele, men dem
finder man bestemt ikke ud af, når man starter med at være fordømmende i
stedet for at spørge pænt.

Min søn er psykisk handicappet, og har dermed ikke forståelsen for, hvad der
er farligt, eller hvad man må og ikke må, derfor er sådan en sele for os, en
rigtig god ting. At du så syntes, at det er noget bras, er du i din fulde
ret til, at syntes, men derfor er det ikke nødvendigt, at nedgøre, at selen
for andre kan være en god ting.

Mange hilsner

Dorthe

Fra : S.Sørensen

Dato : 29-08-07 20:29

"Dorthe Eshington" <Dorthe@sletdetteEshington.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> fulde ret til, at syntes, men derfor er det ikke nødvendigt, at nedgøre,
> at selen for andre kan være en god ting.

Lyt ikke til bæ9, han kommer aldrig med noget der kan bruges, kun en masse
ævl....

hilsen
Sørensen

Fra : Dorthe E.

Dato : 29-08-07 20:52

"S.Sørensen" <togalounge@XXXgmail.com> skrev i en meddelelse

> Lyt ikke til bæ9, han kommer aldrig med noget der kan bruges, kun en masse
> ævl....
>
> hilsen
> Sørensen
Tak, jeg vil virkelig prøve at ignorere ham.

Plejer heller ikke at blande mig sådanne diskussioner, men han ramte vist
lige et "ømt punkt".

Mange hilsner Dorthe

Fra : Lars

Dato : 29-08-07 18:02

Per skrev:
> [...]
>
> Det ville være lidt smart med sådan et seletøj, når vi går tur men en
> uregerlig unge - eller hvis barnet kun må gå inden for en bestemt cirkel i

babyudstyrsforretninger

Fra : bæ9

Dato : 29-08-07 18:32

Per wrote:
> [...]
>
> Det ville være lidt smart med sådan et seletøj, når vi går tur men en
> uregerlig unge - eller hvis barnet kun må gå inden for en bestemt cirkel i

hvad med om du meldte dig til et kursus i børnepdragelse i stedet

du ku osse købe en ged til græsplanen - eller en flok burhøns.....
(jesus - hvad man dog ind imellem skal læse....)

Fra : Lars

Dato : 30-08-07 06:28

bæ9 skrev:

> hvad med om du meldte dig til et kursus i børnepdragelse i stedet
>
> du ku osse købe en ged til græsplanen - eller en flok burhøns.....
> (jesus - hvad man dog ind imellem skal læse....)

Bæ9 - du er fuld af lort

Fra : bæ9

Dato : 30-08-07 07:03

Lars wrote:

> Bæ9 - du er fuld af lort

muligt, men jeg tøjrer ikke mine unger - og at det så kan være
nødvendigt med psykisk handicappede, er en anden sag - det meldte
historien ikke noget om. trådstarter skrev blot at ungen var umulig, og
det hjælper sku da ikke med remme, men med pædagogik.

Fra : J W Nielsen

Dato : 30-08-07 19:44

Hej Per...

> Det ville være lidt smart med sådan et seletøj, når vi går tur men en
> uregerlig unge - eller hvis barnet kun må gå inden for en bestemt
> cirkel i haven.
>
> Nogen der ved hvor det kan købes.

I babyudstyrsforretninger.

Nu har du selvfølgelig ikke bedt om holdninger til sådanne seler, men kan
ikke helt lade være:

For 21 år siden, da vi fik vores første barn købte vi rent faktisk sådan en
sele - den var nu vistnok kombineret med en sele til barnevognen.
Det var egentlig en udmærket ide, når man f.eks. var blandt mange
mennesker... Dog snakkede min kone og jeg rent faktisk om, at det måske kan
virke en smule "nedladende" overfor barnet. Og måske også en "letkøbt"
løsning, hvis man ikke har helt styr over poderne.

Efter de to næste unger tror jeg vi blev lidt mere "sikre" på opdragelsen og
vi brugt ikke selen mere.
Man ser faktisk heller ikke børn med sådanne "gå-seler"mere - synes jeg!!!
Faktisk lykkedes det os, at kunne holde de to næste unger inde i haven med
almindelig pædagogik - og hverken trusler eller andet... (vi bor dog i et
lukket villaområde)...
Ak, ja, idag er de så 9 og 16 og er altså ikke anderledes end andre unger i
den alder.

Det der fik mig til at skrive ovenstående var: "...hvis barnet kun må gå
indenfor en bestemt cirkel i haven" - måske provokerer du??? Meeen, det
lyder jo næsten som en lænkehund!!!

Mvh Jørgen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-08-07 22:06

J W Nielsen wrote:

> Det der fik mig til at skrive ovenstående var: "...hvis barnet kun må
> gå indenfor en bestemt cirkel i haven" - måske provokerer du???
> Meeen, det lyder jo næsten som en lænkehund!!!

Eller der er planter som barnet kan blive særdeles syg af at spise
Eller der kan være andre årsager

Ikke alle børn er lige modtagelige for alm pædagogik, dette kan løses ved
mange forskellige metoder
fx kravlegård, babygynge, vippestol, gåvogn, høj stol, klapvogn eller ....
en sele

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : bæ9

Dato : 31-08-07 07:22

Peter Lykkegaard wrote:

> [...]
> mange forskellige metoder
> fx kravlegård, babygynge, vippestol, gåvogn, høj stol, klapvogn eller ....

seriøst - er det et normalt barn vi taler om?

i så fald er det sku for langt ude

Fra : care

Dato : 31-08-07 13:49

"bæ9" <kill.filter@me> skrev i en meddelelse

> seriøst - er det et normalt barn vi taler om?
>
> i så fald er det sku for langt ude

Hvorfor dog det!
Forskellen mellem at have barnet i sele og at holde det i hånden, er vel
reelt blot at det opnår større frihed i selen.
Barnet kan cirkle rundt og bukke sig efter ting, hvilket det ikke kan hvis
forældren holder barnet i hånden.

Men du mener måske også at det er for langt ude at holde barnet i hånden?

Fra : michael

Dato : 31-08-07 15:33

care wrote:
> [...]
> forældren holder barnet i hånden.
>
> Men du mener måske også at det er for langt ude at holde barnet i hånden?

Men denne sætning vidner da om, at man har intentioner om at slå en pløk
i jorden og tøjre barnet til den:

"eller hvis barnet kun må gå inden for en bestemt
cirkel i haven."

Så skulle man måske have valgt en form for kæledyr i stedet for et barn.

/michael

Fra : care

Dato : 31-08-07 15:40

"michael" <michaelsemail@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Men denne sætning vidner da om, at man har intentioner om at slå en pløk i
> jorden og tøjre barnet til den:
>
> "eller hvis barnet kun må gå inden for en bestemt
> cirkel i haven."

Den havde jeg misset i skyndingen!
Jeg tror såmænd godt at jeg kunne finde på at bruge en gå-sele til et barn
man var ude at gå tur med, men da ikke at 'tøjre' barnet i haven

Fra : Lars Christensen

Dato : 31-08-07 21:58

On Fri, 31 Aug 2007 16:32:39 +0200, michael <michaelsemail@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>cirkel i haven."
>
>Så skulle man måske have valgt en form for kæledyr i stedet for et barn.

Nogen gange er jeg af den opfattelse, at visse forældre har valgt at
få børn fordi det ikke er tilladet at holde husdyr i deres bolig.
Ved at købe en gå-sele kan de samtidig få forløst deres trang til at
lufte dyret, øh jeg mener barnet

Fra : bæ9

Dato : 01-09-07 16:29

Lars Christensen wrote:

> Nogen gange er jeg af den opfattelse, at visse forældre har valgt at
> få børn fordi det ikke er tilladet at holde husdyr i deres bolig.

LOL - forskellen er bare at når det ikke er sjovt længere, ka de ikke få
det aflivet

> Ved at købe en gå-sele kan de samtidig få forløst deres trang til at
> lufte dyret, øh jeg mener barnet

Mere LOL

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-08-07 16:59

bæ9 wrote:

> seriøst - er det et normalt barn vi taler om?
> i så fald er det sku for langt ude

Næh men vil ordne ting i haven der kan medføre at barnet kan komme til skade
så er der forskellige muligheder
En sele er blot een af dem

NB selen bruges typisk i barnevognen hvor den forhindrer ungen i at vælte ud
og slå hovedet i asfalten med svære hovedlæsioner til følge

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : J W Nielsen

Dato : 31-08-07 08:39

Peter Lykkegaard wrote:

> Eller der er planter som barnet kan blive særdeles syg af at spise
> Eller der kan være andre årsager

Jo. jo da... men planterne kan man da fjerne...
Andre årsager???

> Ikke alle børn er lige modtagelige for alm pædagogik, dette kan løses
> ved mange forskellige metoder

Jo, Peter, alle menensker - og i særdeleshed børn - er modtagelige for
pædagogik i en eller anden form. Børne er altid åbne og nysgerrige og med på
at lære nyt...
Derimod har vi voksne nok lidt sværere ved at bruge tiden til det - i den
travle hverdag som de fleste af os lever i...
Og som jeg netop skrev, så en mine dejlige unger helt som alle andres... de
er ikke mere eller mindre modtagelige...

God weekend
/Jørgen

Fra : Thomas Corell

Dato : 31-08-07 08:54

Peter Lykkegaard wrote:

> Eller der er planter som barnet kan blive særdeles syg af at spise
> Eller der kan være andre årsager
>
> Ikke alle børn er lige modtagelige for alm pædagogik, dette kan løses ved
> mange forskellige metoder

Enig, men efter min mening så er gåsele, eller tøjring til et jordspyd i
haven ikke en løsning, men en udsættelse af opgaven. Barnet lærer jo
ikke at det skal passe på den farlige plante. Vil tro at gåsele har den
modsatte virkning, den der spændende plante, bliver meget mere spændende
når man ikke kan nå den p.g.a. tøjret.

Men i vil løse det på jeres måde/tempo, vi gør det på en anden måde. Det
ville være trist hvis alle blev opdraget ens.

--
Don't waste space

Fra : bæ9

Dato : 31-08-07 07:15

J W Nielsen wrote:
> [...]
>
> Det der fik mig til at skrive ovenstående var: "...hvis barnet kun må gå
> indenfor en bestemt cirkel i haven" - måske provokerer du??? Meeen, det

det er fame imponerende at der i en gruppe om børn kun er een forunden
undertegnede der reagerer på et indlæg om at tøjre børn i haven.....

men det er jo nok et udtryk for at børn i dag af en enormt selvoptaget
og forkælet forædregeneration regnes for skide besværlige og noget der
skal overståes og helst placeres i intitution - så, længere åbningstider
i institutionerne, for dem er der nemlig hegn omkring

Fra : Nick

Dato : 31-08-07 07:24

"bæ9" skrev i en meddelelse...
> det er fame imponerende at der i en gruppe om børn kun er een forunden
> undertegnede der reagerer på et indlæg om at tøjre børn i haven.....

Nej da, jeg skulle lige til at skrive, at hun da bare kunne hakke en spade i
foden på ungen, så halter den nok ikke så langt omkring.
Alternativt kan hun give ungen et el-hunde-halsbånd på. Dem, der giver stød
hvis man nærmer sig ydergrænsen.

/Nick

Fra : bæ9

Dato : 31-08-07 07:30

Nick wrote:

> [...]
> foden på ungen, så halter den nok ikke så langt omkring.
> Alternativt kan hun give ungen et el-hunde-halsbånd på. Dem, der giver stød

hehe - god ironi

- mer' mer'

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-08-07 08:59

On 31 Aug., 08:15, bæ9 <kill.filter@me> wrote:

> det er fame imponerende at der i en gruppe om børn kun er een forunden
> undertegnede der reagerer på et indlæg om at tøjre børn i haven......

Jeg synes da også at det er for langt ude.
Man må lave omgivelserne så barnet ikke kommer til skade.
Vi bor på landet og har en ret trafikeret vej lige udenfor indkørslen.
Det har betydet at jeg har måttet hegne hele haven inde og lave en
stor (6 m) havelåge, men det er nu engang det mest betryggende
løsning. Så kan hunden også være ude med dem.

> [...]
> skal overståes og helst placeres i intitution - så, længere åbningstider
> i institutionerne, for dem er der nemlig hegn omkring

Hegn er ikke nogen skidt ting, for børn tænker ikke på hvad der kan
ske hvis de render efter katten, en bold eller bare noget som ser
spændende ud.
Vi er meget glade og trygge ved at hele vores have er hegnet inde.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Martin

Dato : 31-08-07 10:07

Det har betydet at jeg har måttet hegne hele haven inde og lave en
stor (6 m) havelåge, men det er nu engang det mest betryggende
løsning. Så kan hunden også være ude med dem.

Det var satme en stor hund. Ville den kunne spinge over en 3 meter høj låge
da???

Fra : bæ9

Dato : 31-08-07 15:13

Martin wrote:
> [...]
> løsning. Så kan hunden også være ude med dem.
>
> Det var satme en stor hund. Ville den kunne spinge over en 3 meter høj låge

hehe . det var nok ikke højden og heller ikke tyukkelsen, men bredden

det er jo på landet det drejer sig om og der er forholdene noget større
end i et klubværelse på amager

Fra : bæ9

Dato : 31-08-07 15:12

Christian B. Andresen wrote:

> Hegn er ikke nogen skidt ting,

det vr ironi - jeg er ikke så naiv at man ikke må hegne sin have ind.
men det er jo besværligt lissom at ha børn. det var det der var pointen.

det er lissom forældre i dag ikke er klar over at de får HELE pakken når
de får unger - osse alt bøvlet

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-08-07 10:20

On 31 Aug., 11:06, "Martin" <jada...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> løsning. Så kan hunden også være ude med dem.
>
> Det var satme en stor hund. Ville den kunne spinge over en 3 meter høj låge

Det var længden
Den er 90 cm høj.
Haven ser ikke ud som den er hegnet inde.

Fra : timoja2000@yahoo.com

Dato : 31-08-07 10:22

On 29 Aug., 20:31, "Dorthe Eshington" <Dor...@sletdetteEshington.dk>
wrote:

> [...]
> ret til, at syntes, men derfor er det ikke nødvendigt, at nedgøre, at selen

Jeg bruger gåsele til min søn og både han og jeg er glæd for det.
Alternative var at han på trafikerede steder ellers bare var blevet
sat op i en klapvogn, hvor han også er spændt fast. Det er meget bedre
for barnet at gå, og for at de ikke skal tvinges til at holde hånden
oppe hele tiden, så er en gåsele langt at foretrække.
Der har åbenbart været en periode hvor det at gå med barnet i gåsele
var yt, men man ser flere der bruger dem. I min mødregrupppe blev jeg
også "fordømt" da jeg begyndte at bruge gåsele, men nu er der tre som
bruger det ud af fem.
Til dig Dorthe med en psykisk handicappet dreng er det sikkert vigtigt
at have nogle faste grænser, især når barnet ikke selv kan opfatte
omverdenens fortrædelilgheder. Børn er jo forskelllige, min har bare
så meget krudt i r... så gåselen er en stor hjælp. Især på trafikerede
gader og hvis vi er i zoologisk Have, Bonbon land eller tivoli, som vi
besøger flere gange om året. Nu har vi lige været ude at rejse og
gåseleln er også en hjælp i lufthavne og på selve destinationen. Så
fat mod og lad dig ikke overfuse af mindrevidende. Hvor gammel er din
søn?
Knus fra Tinni

Fra : Bo Warming

Dato : 06-09-07 22:26

> [...]
>
> Det ville være lidt smart med sådan et seletøj, når vi går tur men en
> uregerlig unge - eller hvis barnet kun må gå inden for en bestemt cirkel i

DEt fik dårligt ry fordi det o. 1970 især brugtes til at undgå at børn faldt
ud af barnevogne - og så kvaltes et par spæde i rempjattet.
Boris på Nørrebros Rundel der siden flyttede langt ud i NV-kvarteret havde
netop ophørt at sælge det da vi med succes købte hoppegynge, gåstol og
især SNuggly bæresele i 1984

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 14-09-07 02:34

On 29 Aug., 18:19, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Det ville være lidt smart med sådan et seletøj, når vi går tur men en
> uregerlig unge - eller hvis barnet kun må gå inden for en bestemt cirkel i

Hvad med en hunderem med kvælehalsbånd ?

Mvh.Niels Bruun.