Skærme
Fijala 3554
Skærm "slår fra"?
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-08-07 20:17

Hej, jeg har p.t. store problemer med min 3 år gamle og ellers hidtil ganske
udmærkede LG 1915S-monitor:

Den virkede upåklageligt til i forgårs, hvor jeg - for en sjælden gangs
skyld, da den ellers normalt plejer at stå på standby - slukkede for den,
men lige siden har den "slået fra" straks efter opstart: Umiddelbart viser
den skam i ca. 1/4 sekund skærmbilledet som for så vidt ser helt fint ud
farve- og opløsningsmæssigt, så vidt jeg ellers kan nå at registrere, men så
går den i sort. Der er tilsyneladende IKKE (som jeg tidligere har oplevet
det med defekte CRT-skærme) tale om at den går i dvale, da knappen stadig
lyser grønt (og således skulle have lyst gult i stedet), men den går
simpelthen bare i sort...

Desuden viser den bemærkelsesværdigt nok heller ikke det ellers ved opstart
sædvanlige "FLATRON"-logo, endsige er i stand til at vise
on-screen-display-menuen?

(Det ville være ret oplagt at skærmen som sådan var stået helt og aldeles
af, hvis der overhovedet ikke vistes noget som helst på den, men dèt at
den - om end kun kortvarigt - faktisk KAN vise et korrekt billede gør mig i
tvivl om, hvorvid den mon står til at redde!)

Selve computeren (og herunder mit Gainward BLISS 7800GS+ AGP grafikkort)
synes at kunne udelukkes som fejlkilde, da jeg i skrivende stund forfatter
dette indlæg på den ved hjælp af en tudsegammel 17" CRT-skærm, som synes at
fungere fint på den, så er der nogen der har en ide om, hvad problemet med
min LCD-skærm mon kan være?

Kan det være det medfølgende signalkabel (VGA-"hunstik" til VGA'"hunstik"),
der på grund af for mange vrid er blevet defekt eller er skærmen lige til
lossepladsen?

(Jeg har prøvet at holde den så godt jeg kunne, men kan en kedelig
kombination af husstøv og cigaretrøg mon have klistret nogle kredsløb til og
kortsluttet skidtet, hvis ikke blot vi snakker om en løs sikring eller
lignende, der måske ville kunne skiftes? Sådan en skærm BURDE da vel kunne
holde længere end sølle 3 år, selv ved nok så intensivt brug?)

Håber at nogen kan hjælpe mig...

Anders Peter Johnsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-08-07 20:54

Anders Peter Johnsen skriver:

> Håber at nogen kan hjælpe mig...

Udslidt strømforsyning der ikke kan holde sig selv i gang.

Ud til højre, eller skift elektrolytter i stor stil

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørn Andersen

Dato : 06-10-07 15:41

On Tue, 28 Aug 2007 21:16:54 +0200, "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

>Hej, jeg har p.t. store problemer med min 3 år gamle og ellers hidtil ganske
>udmærkede LG 1915S-monitor:

Jeg har akkurat samme problem med en LG L1930SQ - og den er kun ca. 2 år
gammel ...

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,