Knoglefund
Fra : Grethe

Dato : 26-08-07 17:41

I juli måned fandt (nærmere faldt) jeg over nogle knogler på en tur i det
Midtjyske, nærmere bestemt Tinnet. Jeg har gennem noget tid forsøgt at finde
ud af, hvilket dyr knoglerne stammer fra, samt hvorfor de er placeret, som
de er. Billederne kan ses her:
http://oix.dk/geocaching/showthread.php?t=3764

På det ene billede ses en rygrad, hvor min gps ligger ved siden af. Gps'en
er ca. 16cm lang.

Med venlig hilsen
Grethe

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 26-08-07 18:21

On Sun, 26 Aug 2007 18:40:41 +0200, "Grethe" <nomail@nomail.dk> wrote:

>Billederne kan ses her:
>http://oix.dk/geocaching/showthread.php?t=3764

Og hvis man ikke har et log-in til geocaching.dk kan de ses her
http://peecee.dk/?id=64660
http://peecee.dk/?id=64661

Jeg håber ikke Grethe tager mig det ilde op at jeg har lagt hendes
billeder der.

kmo

Fra : J Nielsen

Dato : 26-08-07 19:38

On Sun, 26 Aug 2007 18:40:41 +0200, "Grethe" <nomail@nomail.dk> wrote:

>På det ene billede ses en rygrad, hvor min gps ligger ved siden af. Gps'en
>er ca. 16cm lang.

Hmm... det ser dramatisk ud. Det er svært at danne sig et indtryk af
størrelsen, men kranie og rygrad ligner kronvildt eller dåvildt, og
udfra antallet af underkæber drejer det sig om mindst tre stykker.
--
Knæk og bræk

J. Nielsen

Fra : Grethe

Dato : 14-09-07 23:16

Siden mit spørgsmål her i gruppen har jeg været retur i Tinnet for at hente
kraniet samt visse andre af knoglerne. Fandt dem heldigvis igen. Kranie og
knogler blev efterfølgende afleveret til Naturskolen i Hald, hvor et par
naturvejledere/jægere studerede dem nærmere. Resultat: Kranie og knogler
stammer fra krondyr.