Skærme
Fijala 3554
1 DVI til 2 skærme (DVI og VGA)
Fra : Magnus

Dato : 27-08-07 18:49

Jeg har købt nedenstående kabel fordi jeg har en DVI udgang fra mit
skærmkort som jeg gerne vil fordele med et DVI signal til min PC skærm og et
VGA signal til mit LCD tv.

Men da jeg satte den til så fik jeg ikke billed på nogen af de to skærme. Så
tog jeg VGA kablet som går til LCD tv'et hvorefter jeg kunne få billed på PC
skærmen.

http://www.av-cables.dk/dvi/dvi_adapter/high_quality_dvi_han_til_dvi_vga_hun_guldbelagt_763_da.html

Kan jeg ikke få samme signal fordelt både til PC + LCD tv via henholdsvis
DVI og VGA

/Magnus

Fra : Laziter [9440]

Dato : 27-08-07 19:08

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Kan jeg ikke få samme signal fordelt både til PC + LCD tv via henholdsvis

Et eller andet siger mig at de kabel kun er lavet så du enten kan vælge VGA
eller DVI, men ikke begge dele på een gang.
Skærme har det jo med at sende et retur signal, og hvis der ikke ligger
noget elektronik i kablet der kan forene de 2 så bliver det nok et problem.
Dette er min teori..

Har det grafikkort ikke både VGA og DVI udgang?
For så kan du benytte begge udgange og indstille driveren til at sende
billedet ud af begge udgange.
Dette har jeg selv gjort utallige gange på mit nVidia kort, og det har altid
kørt problem frit.
I nVidia driveren vælger du blot dual display, så har du mulighed for at
køre med 2 forskellige opløsninger.
Så kan du lave indstillinger der passer til dine skærme.
Hvis du så siger at du har et ATI kort, ja så må jeg altså blive dig svar
skyldig, jeg har ikke forstand på driver indstillinger til ATI kort.

Mvh
Benjamin

Fra : Magnus

Dato : 27-08-07 19:50

> [...]
> Hvis du så siger at du har et ATI kort, ja så må jeg altså blive dig svar
> skyldig, jeg har ikke forstand på driver indstillinger til ATI kort.

Kan man få et grafikkort som kan sende to signaler DVI+VGA i hver sin
opløsning så jeg får samme skærmbilled men i hver sin opløsning på begge
skærme?

Hvilket grafikort kan det til billige penge, det skal ikke bruges til spil
og anden tung grafik?

/Magnus

Fra : Laziter [9440]

Dato : 28-08-07 02:15

> [...]
> skærme?
>
> Hvilket grafikort kan det til billige penge, det skal ikke bruges til spil

Nu taler jeg lidt på nVidias vegne..
De fleste nyere nVidia kort med DVI og VGA udgang er istand til at sende
billede ud på begge "kanaler"
Opløsningen på de 2 signaler behøver ikke at være den samme hvis du kører i
dual display.
Det vil sige at du sagtens kan køre eksempelvis 1280x1024 på din PC skærm
mens du kører en anden opløsning på dit TV.
På den måde får du 2 skriveborde i hver sin opløsning.

Nu kender jeg jo så ikke dit systems opbygning og dine behov for 2D/3D, og
kan derfor ikke anbefale dig et specifikt grafikkort.

Men jeg kan da give dig et udgangspunkt i mit eget system:

Jeg kører stadig på den gode gamel Socket A/462 med en AMD Tbred 1700+
Grafikkortet er et Club3D nNvidia 7600GS AGP med 256 RAM, VGA/DVI og TV-out.

Resten af system er for så vidt ligegyldigt, hovedsagen er at jeg med min
opsætning kan køre på 2 skærme med hver sin opløsning.
Mine krav er ikke så meget hen i 3D, jeg spiller ikke ret meget, og de spil
jeg spiller kører ganske fint med det grafikkort jeg har.
Spil jeg spiller mest er:
Command & Conquer: Tiberium Wars
2 Moons
Conquer Online

Alle 3 kører tilfredsstillende på min maskine, så jeg vil sige alt fra
nVidia 7600GS og opefter vil være at anbefale.

Mvh
Benjamin

Fra : Magnus

Dato : 28-08-07 15:19

Det lyder dejligt.

Tror du et Club 3D GeForce 7200GS som har DVI + VGA også kan give mig de to
forskellige opløsninger til LCD TV og PC skærm på de to stik?

Få det kan man få til små 400,-

Det skal overhovedet ikke bruges til nogen spil kun billedbehandling i
Photoshop og andet alm. computerarbejde.

/Magnus

Fra : Laziter [9440]

Dato : 28-08-07 15:58

> Det lyder dejligt.
>
> Tror du et Club 3D GeForce 7200GS som har DVI + VGA også kan give mig de
> to forskellige opløsninger til LCD TV og PC skærm på de to stik?

Ja det kan fint køre på 2 skærme med hver sin opløsning.

> Få det kan man få til små 400,-

Det er jo ikke så slemt, det er billig måde at gøre tingene fleksible på

> Det skal overhovedet ikke bruges til nogen spil kun billedbehandling i
> Photoshop og andet alm. computerarbejde.

Det skulle det grafikkort du har kig på nok kunne klare, nogle spil kan det
sikkert også trække hvis lysten skulle melde sig

Mvh
Benjamin