Nogle der har erfaring med Forum-advokater~
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 24-08-07 06:51

De ringe for tiden og vil sælge 3. rykker løsninger
Jeg kan bare aldrig lide, når "ansatte" telefonsælgere er for ivrige,
presser for et JA, og faktisk ikke ved meget om det produkt de sælger.

De reklamerer med ubegrænset 3. rykkere for 2.000,-/året.
Heri får man juridisk telefonisk bistand, både til firmaet samt privaten,
samt "meget lave" omkostninger i en inkassosag

hilsen
Dennis

Fra : Karsten H. \(7870\)

Dato : 24-08-07 09:41

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> Heri får man juridisk telefonisk bistand, både til firmaet samt
> privaten, samt "meget lave" omkostninger i en inkassosag

Der er da vist lige et eller andet, han har misforstået. Inkassoomkostninger
er da altid for debitors regning.
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lært,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)

Fra : alexbo

Dato : 24-08-07 10:00

"Karsten H. (7870)" skrev i

> Der er da vist lige et eller andet, han har misforstået.
> Inkassoomkostninger er da altid for debitors regning.

Nej det har du misforstået.
Det er kreditor der bestiller inkassoen, og kreditor der betaler
omkostningerne.

Kreditor kan så tillægge omkostningerne det skyldige beløb, men er jo ikke
sikker på at få dem dækket.

mvh
Alex Christensen

Fra : Karsten H. \(7870\)

Dato : 24-08-07 21:40

alexbo wrote:
> [...]
> omkostningerne.
>
> Kreditor kan så tillægge omkostningerne det skyldige beløb, men er jo

Sorry. Den smuttede. Selvfølgelig kreditor. Det sidste er jo også korrekt.
Jeg foregrb blot begivenhedernes gang. Jeg beklager svipseren.
Karsten H. (7870)

Fra : Allan Soerensen

Dato : 24-08-07 11:56

"Dennis Pedersen" <DennisP@Bellaluna.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Heri får man juridisk telefonisk bistand, både til firmaet samt privaten,
> samt "meget lave" omkostninger i en inkassosag

Jeg har brugt det for et par år siden, da det hed
http://www.online-inkasso.dk/

Jeg kan se at konceptet er ændret en del siden da. Dengang var det 100%
omkostningsfrit for mig at oprette en sag, der var heller ikke et
abonentmentsgebyr på 2000 kr. årligt. De fik deres penge ved at opkræve et
inkassogebyr hos kreditor. Kunne de ikke vride penge ud af kreditor, fik de
ingen betaling.
Det undre mig lidt at det nu blot er en "3. rykker løsninger" de tilbyder.
Den gang skulle man selv forud have sendt 3 rykkere, hvorefter man kunne få
dem til at sende et inkassobrev på en billig måde (det eneste de reelt
gjorde var at lægge navn til og poste brevet. Man udfyldte selv en skabelon
online).

Min erfaring fra dengang, var at det virkede ganske godt. Det virker mere
truende og alvorligt når der kommer et brev fra en advokat, frem for fra en
lille erhvervsdrivende.
Det er en billig måde at få dårlige betalere til at betale på, men du vil
nok stadig stå med en lille hardcore restgruppe, hvor det ikke virker.

PS: Jeg er aldrig blevet ringet op at deres "supersælger". Det har været mig
selv, der tog initiativ til at bruge dem et par gange.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-08-07 13:53

Har snakket med en af deres advokater i dag.

Reglen er vedr. 3. rykker (kaldet advokat-rykker):

Man skal selv informere kunden om, at sagen sendes til inkasso - med 10
dages varsel.
Så ryger inkassoomkostningerne videre til kunden. Hvis man ikke informerer
korrekt, er det en selv der skal betale omkostningerne.

Forum advokaterne tager ikke et procentdel af det udestående beløb, men
lægger blot deres omkostninger oveni beløbet.

Man kan anfordre et ubegrænset antal advokat-rykkere gratis, dvs. med
addresseret af Forum advokaternes.

Det koster 50.- for registrering til RKI, ellers registrerer de gratis i
"Debitor Registrets Database" hvis man ønsker dette.

Deres koncept lød faktisk OK til at prøve, så jeg har tilmeldt mig, så må
jeg se om det fungerer.
Deres opstart er 2k + moms, er ca. 1/3 del af RKI og KOB (og bla. nok hvad
der gjorde udfaldet, inkl. de gratis advokat-rykkere)

Dennis

Fra : Karsten H. \(7870\)

Dato : 25-08-07 23:55

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> Deres opstart er 2k + moms, er ca. 1/3 del af RKI og KOB (og bla.
> nok hvad der gjorde udfaldet, inkl. de gratis advokat-rykkere)

Uden egentlig svar på spørgsmålet, er det så virkeligt nødvendigt for dig at
tilslutte/abonnere på sådan en ordning med sådanne priser?
Er der i øvrigt ikke noget med et minimumsbeløb før optagelse i RKI?
Karsten H. (7870)

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-08-07 08:05

> Uden egentlig svar på spørgsmålet, er det så virkeligt nødvendigt for dig
> at tilslutte/abonnere på sådan en ordning med sådanne priser?
Det skal man, hvis man vil benytte dem. Billigt i forhold til RKI og KOB.
Ved så ikke om det virker.

> Er der i øvrigt ikke noget med et minimumsbeløb før optagelse i RKI?
Jo, ca 8.000,- i tilslutning - herefter koster det så også for hver gang der
foretages noget.
Jeg mener at KOB tager ca. 6.500,-
> --
Dennis

Fra : Karsten H. \(7870\)

Dato : 27-08-07 11:09

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> KOB. Ved så ikke om det virker.

> Jo, ca 8.000,- i tilslutning - herefter koster det så også for hver

Der må være tale om en enorm kreditbærende kundemasse, der må regnes for
tvivlsomme betalere. Der siges godt nok, at inkassosager for beløb under kr.
ca. 5000 ikke kan betale sig. Man skal jo alligevel selv udarbejde og sende
fordringen til RKI eller lign.

Den gammeldags metode virker (svjv) stadig med 3 rykkere, hvor man på den
sidste, der sendes anbefalet (R) gentager fordringen, evt. med tillæg af
tilladte rykkergebyrer og afsluttende med følgende ordlyd:

Såfremt fordringen ikke er os i hænde inden den (10 dage eller andet valg),
vil fordringen uden yderligt varsel blive overgivet til retslig inkasso med
de derved påløbnende omkoster for Deres (din) regning."

Det også blevet nemmere selv at indgive sit fordringen til fogedretten, der
så fremsender stævning til kreditor med trussel om udlægsforretning.

Det skal nok få rumpetten på de fleste op af plydset. -- Og ellers, hvis der
ikke er noget at pante i (det er der nok sjældent), er kreditor stadig
fordringen skyldig, og svjv har fogesretten stadig fat i sagen, så kreditor
ikke kan erhverve aktiver uden at fogedretten kan lave ny udlægsforretning.
Svjv opretholdes gælden i 20 år og forlænges kun ved ny rykkerprocedure for
at forlænge perioden endnu 20 år.

Det er nok langt de fleste sager, der kommer så vidt. Truslen om overgivelse
til retslig inkasso for kreditors regning plejer at give gevinst.

For god ordens skyld skal jeg lige anføre, at hverken mit firma eller jeg
har været ude i sådanne situationer. Ligeledes har jeg ikke haft
kreditorer - ja, måske en ½ snes stykker inden for 15 år at sende til
inkasso. Det er så forgået gennem advokat, hvor advokatomk. blev inddrevet
af advokaten selv.

Der var så et farligt vrøvl at bogføre det, for fordringen +
advokatomkostninger indgik, men med en debetnota fra advokaten, der jo ikke
var momsregistreret/pligtig, men nogen af hans omkostninger var momset.

Man måtte pludselig til at genopfriske sin lærdom om tre- eller
firkantposteringer.

I øvrigt jar vi da så åbenbart været forskånet for ovenstående, da vi altid
med betalingsbetingelser 30 dage fra fakturadato har fået pengene ind i
løbet af 45 dage - det sidste fordi nogen kunder - jo større desto flere -
sniger sig til at trække den til løbende md. + 30 dage.

Beklager den lange "roman", men jeg håber, at nogen kan bruge den til noget.
I hvertfald skal der virkeligt mange dårlige betalere til for at gribe til
så kostbare håndteringer af indrivelses/inkassosager, som anført.
Karsten H. (7870)

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-07 17:38

> [...]
> Ved så ikke om det virker.

> Jo, ca 8.000,- i tilslutning - herefter koster det så også for hver gang

Så er jeg godt nok en heldig mand. Jeg giver ca. 3000,- pr. år inkl. 10
rykkere (klippekort) hos RKI, som nu hedder Experian efter sammenslutning
med KOB.

--
mvh Karsten Madsen / Als IT
SummaSummarum 3 www.alsit.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-08-07 07:16

> Så er jeg godt nok en heldig mand. Jeg giver ca. 3000,- pr. år inkl. 10
> rykkere (klippekort) hos RKI, som nu hedder Experian efter sammenslutning
> med KOB.

Karsten - Tak for dit indlæg.

Jeg har ikke et kæmpelæs af inkasso skyldnere, men enkelte der "ikke bare
skal slippe", uanset at det koster mig (det er så det jeg gerne vil have
nedbragt).

Før da jeg havde RKI gav jeg ca. 8.000,- i oprettelse/tilmelding + gebyr for
3. rykker SAMT et minimums gebyr på 75,-/md.
Det skal samtidig nævnes, at RKI sagerne aldrig gav gode resultater.
Har for nyligt haft besøg af KOB, der ville have 6.500,-

Forumadvokaterne tager 2.500,-, så jeg kan ikke forstå dine udtalelser om
enorme summer ?

Har selv en procedure om "konkursbegæring" når jeg er trætte af skyldnerne.
Den har virket nogle gange.

Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-07 11:20

> [...]
> Har for nyligt haft besøg af KOB, der ville have 6.500,-
>
> Forumadvokaterne tager 2.500,-, så jeg kan ikke forstå dine udtalelser om

Det sidste først : Hvor har jeg nævnt "enorme summer". Du har endda
refereret hele mit indlæg...

Jeg skriver bare hvad jeg betaler for at få mine debitorer til at betale
deres gæld.
Jeg abonnerer på et Mini10 hos Experian (RKI) det kostede sidst jeg betalte
2895,- (ex. moms)
Med denne kan jeg lave ti 3. rykkere om året.
Min erfaring fortæller mig at de penge er givet godt ud, da jeg med RKI
lyserøde rykker har fået alle mine penge jeg havde til gode.

Fra : Karsten H. \(7870\)

Dato : 28-08-07 15:07

Karsten Madsen wrote:

> [...]
> Min erfaring fortæller mig at de penge er givet godt ud, da jeg med
> RKI lyserøde rykker har fået alle mine penge jeg havde til gode.

Næh, udtrykket "kæmpelæs osv" skal kun ses i sammenhæng med løsninger så
omkostningstunge, at det skulle være ulejligheden værd.
Overdrivelse fremmer som bekendt forståelsen.

Som det så også mellem linierne fremgår at mit indlæg er vi ikke enige,
hvorfor jeg sådan set jeg kun anførte alternative og væsentlig billigere
løsninger i relation til den aktuelle mængde.

Det med din erfaring for etc. synes jeg blot er at gå over åen efter vand.
En rykker fra dig på den måde, jeg anfører, vil som regel have samme
virkning, og i undtagelsestilfælde - enkeltstående - så benytte en advokat.
Jeg har til gengæld erfaring for, at det er fuldt ud tilstrækkeligt - uanset
fordringens størrelse.
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)