Mærkeligt nummer +4510201326
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-08-07 15:29

Jeg har netop haft en indgående opkald på min mobil, fra et mærkeligt
nummer. Jeg nåede desværre ikke at tage telefonen, så jeg fik ikke
stille min nysgerrighed.

Nummeret er +4510201326

Altå et dansk nummer, 10201326 - men almindelige telefonnumre kan jo
ikke starte med 1?

Er der nogen der kan gøre mig klogere?

FUT: dk.teknik.telefoni.mobil

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Fra : Jakob Griffel

Dato : 23-08-07 22:46

> Er der nogen der kan gøre mig klogere?

Ring dog tilbage...

--
Hilsen Jakob

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-08-07 22:53

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev:

>Ring dog tilbage...

Det giver blot treklangstone (nummeret findes jo ikke)...

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Fra : William Boysen

Dato : 24-08-07 08:13

On Thu, 23 Aug 2007 23:52:54 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Det giver blot treklangstone (nummeret findes jo ikke)...

Kan det være en internetbaseret SMS-tjeneste, hvor man indtaster sit
mobilnr. udover modtagerens nr.?
Hvis man taster forkert, bliver SMS'en jo sendt alligevel.

--
Don't mess with Ludvig Nielsen, Arne Wilstrup, Kim Larsen, Konrad,
Peter Heide, Peter Bang, Christian R. Larsen and Hans Joergensen.....

.....it's not nice to pick on retards!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-08-07 10:00

William Boysen <er.med@tur.for.første.gang> skrev:

>Kan det være en internetbaseret SMS-tjeneste, hvor man indtaster sit
>mobilnr. udover modtagerens nr.?
>Hvis man taster forkert, bliver SMS'en jo sendt alligevel.

Der var tale om et (tilsyneladende helt almindeligt) indgående opkald,
som jeg ikke nåede at besvare.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Fra : Peter McFly Christia~

Dato : 24-08-07 10:55

> Der var tale om et (tilsyneladende helt almindeligt) indgående opkald,
> [...]

Hej
Jeg oplevede det samme for et halvt års tid siden. Nummeret kunne
umiddelbart godt ligne det nummer som du beskriver, dog uden jeg kan huske
det. Nummeret startede med et ciffer som ikke var logisk og desuden var der
for mange tal i telefonnummeret, men startede stadig med +45. På det
tidspunkt havde jeg 3 som operatør.
Havde kun det ene opkald som jeg heller ikke nåede at besvare.

Håber der er nogle som kan opklare mystikken...

Måske er det PET........Aflytning.....

Hilsen

Peter

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-08-07 12:44

"Peter McFly Christiansen" <mcfly2go@SLETyahoo.dk> skrev:

> [...]
>det. Nummeret startede med et ciffer som ikke var logisk og desuden var der
>for mange tal i telefonnummeret, men startede stadig med +45.

Ud over, at selve nummeret starter med 1, så ser det jo normalt ud
(det er på 8 cifre, altså ud over +45).

Jeg har faktisk haft nogle andre underlige opkald med jævne mellemrum,
men der har stået "dataopkald" i displayet. Disse opkald kunne jeg
ikke besvare - det eneste jeg kunne vælge var, at aktivere den
infrarøde sender/modtager.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-08-07 12:55

Mysteriet er - delvist - opklaret.

Der blev nemlig lige ringet fra +4510201326 igen - og denne gang nåede
jeg at tage telefonen. Det var fra OnFone, der ville sælge mig noget
telefoni. Efter at de indså, at de ikke kunne gøre det bedre eller
billigere, så fik jeg lige spurgt indtil det mærkelige nummer.

Gutten jeg snakkede med vidste godt, at nummeret så mærkeligt ud (og
ikke eksisterde). Han nævnte et andet (almindeligt) nummer, man kunne
ringe direkte til ham på, men vidste ikke hvorfor der blev vist et
forkert (og ikke eksisterende) nummer.

Det er umiddelbart ikke særlig overbevisende, at et firma der vil
sælge telefoni ikke ved noget om det...

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-08-07 13:07

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote in
newshtc3dnle045e54693b623c5m87kk6hcp@4ax.com:

> [...]
> ikke eksisterde). Han nævnte et andet (almindeligt) nummer, man kunne
> ringe direkte til ham på, men vidste ikke hvorfor der blev vist et

Det er vel en fejl i deres telefonsystem så den sender det forkerte nummer
med.

> Det er umiddelbart ikke særlig overbevisende, at et firma der vil
> sælge telefoni ikke ved noget om det...

Han er sælger - han ved nok ikke så meget om hvordan det tekniske setup i
callcenteret er ;)

Fra : Thomas Jensen

Dato : 24-08-07 22:26

Lasse Hedegaard skrev:
> Mysteriet er - delvist - opklaret.

Det er ikke det store problem for at telefonselskab at sende hvad nummer
det måtte passe dem. F.eks. (har vi valgt) står der +4500000000 hos
modtageren hver gang vi ringer op til en mobiltelefon fra vores
telefonsystem. Vi kunne også sende dit telefonnummer hvis det var det vi
havde lyst til...

Grunden er meget simpel, pga. en del ikke modtager "annonyme" opkald, og
har sat deres telefon til at afvise dem. Det vil man selvfølgeligt gerne
undgå.

/TKJ

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-08-07 07:46

Thomas Jensen wrote:

> [...]
>
> Grunden er meget simpel, pga. en del ikke modtager "annonyme" opkald, og
> har sat deres telefon til at afvise dem. Det vil man selvfølgeligt gerne

og du tror ikke at det der skriger FUSKER i hovedet på den samme slags
folk?

JonB

Fra : Max

Dato : 25-08-07 09:06

Hej Thomas

> +4500000000 hos modtageren hver gang vi ringer op til en mobiltelefon
> fra vores telefonsystem. Vi kunne også sende dit telefonnummer hvis
> det var det vi havde lyst til...

Hvad er grunden til at i ikke oplyser jeres rigtige nummer ?

--
Mvh Max

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-08-07 09:54

Max skrev:

> Hvad er grunden til at i ikke oplyser jeres rigtige nummer ?

1. Hvis det er os selv der ringer:
At for mange ringer tilbage "Du har haft ringet?"... øj ja, til en del
mennesker hver dag. Vi skal nok lægge en besked eller ringe tilbage
senere hvis det er vigtigt.

2. Hvis det er vores kunder der f.eks. ringer via et telefonkort:
Hvad nummer skal systemet så sende? Det ville kræve at kunden lage sit
nummer ind i systemet.

/TKJ

Fra : Max

Dato : 25-08-07 10:14

Hej Thomas

> [...]
>
> 2. Hvis det er vores kunder der f.eks. ringer via et telefonkort:
> Hvad nummer skal systemet så sende? Det ville kræve at kunden lage sit

Jeg fatter det stadigvæk ikke. Hvad er det i laver siden i ikke vil
være bekendt at sætte et rigtigt nummer på opkaldet ?

--
Mvh Max

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-08-07 21:15

Max skrev:

> Jeg fatter det stadigvæk ikke. Hvad er det i laver siden i ikke vil
> være bekendt at sætte et rigtigt nummer på opkaldet ?

Du har stadig ikke fanget den? Det er ikke nogen lyssky forretning, men
derfor kan man godt ønske ikke at vise nummeret. Tidligere viste vi
hovednummeret, men det resultet at omstilligen fik mange af de tidligere
nævnte opkald.

Vi laver bl.a. Hosted Reseller Platform, Hosted IP PBX, Call Shops,
Telefonkort, Unified Messaging, Custom Billing, Corporate VPN
Architecture Design, Enterprise Gateways, Class Five Feature Resale,
Carrier Services, Wholesale Origination/Termination, Land Mobile Radio
og andet i den dur...

/TKJ

Fra : Max

Dato : 25-08-07 21:47

Hej Thomas

> [...]
> men derfor kan man godt ønske ikke at vise nummeret. Tidligere viste
> vi hovednummeret, men det resultet at omstilligen fik mange af de

Så vis dog et nummer der fortæller hvem i er, eller vil i ikke
være jer selv bekendt ?

--
Mvh Max

Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-08-07 09:58

Max skrev:

> Så vis dog et nummer der fortæller hvem i er, eller vil i ikke
> være jer selv bekendt ?

Det ville da ikke være noget problem at vise et nummer der kunne finde
på oplysningen, og så kunne man route opkaldene til et uendelig kø loop,
altid optaget eller lign. Men der ville være nogen der er så nysgerrige
de vil bruge meget tid på at ringe tilbage igen og igen selvom de aldrig
kommer igennem.

Uanset hvad er formålet jo at folk ikke skal ringe tilbage "Hallooooo,
du har haft ringet....?"

/TKJ

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 26-08-07 14:25

Thomas Jensen wrote:

> [...]
> kommer igennem.
>
> Uanset hvad er formålet jo at folk ikke skal ringe tilbage "Hallooooo,

Jeg synes du griber det forkert an. Ham/hende som ringer tilbage vil
formodentlig ringe fra samme telefon, og så har i vedkommendes nummer.

Derefter slår i bare op i jeres database over udgående opkald og ser
hvem der (sidst) har haft ringet til vedkommendes nummer. Derefter
stiller i bare om til den rette medarbejder.

JonB

Fra : Max

Dato : 26-08-07 16:26

Hej Thomas

> Uanset hvad er formålet jo at folk ikke skal ringe tilbage "Hallooooo,
> du har haft ringet....?"

Det er simpelthen noget svineri at ringe og være anonym når der
i virkeligheden ikke er nogen grund til det andet end at nogen er
ligeglad med at de forulemper andre selv om de kunne vælge
en løsning der ikke gjorde det.

--
Mvh Max

Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-08-07 10:54

Max skrev:

> [...]
> i virkeligheden ikke er nogen grund til det andet end at nogen er
> ligeglad med at de forulemper andre selv om de kunne vælge

Hvem er du bange for? SKAT...? Kommunen...? Hvis du er bange for at
blive ringet op af nogen du ikke kender vil jeg foreslå at du skaffer
dig af med din telefon.

/TKJ

Fra : Max

Dato : 27-08-07 12:08

Hej Thomas

> Hvem er du bange for? SKAT...? Kommunen...? Hvis du er bange for at
> blive ringet op af nogen du ikke kender vil jeg foreslå at du skaffer
> dig af med din telefon.

Har du nogen sinde prøvet at komme hjem til et hjem der er blevet
flået fra hinanden og så opdage at der er blevet ringet fra et
anonymt nummer 5 minutter før fordøren blev sparket ind ?

Hvis du har det så fortæl mig lige hvordan du har det når der
dukker anonyme numre op på nummerviseren.

--
Mvh Max

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-08-07 23:04

Thomas Jensen <tkjnews@gmail.com> wrote in

> Tidligere viste vi
> hovednummeret, men det resultet at omstilligen fik mange af de tidligere
> nævnte opkald.

Så må man jo vænne sig til at efterlade en telefonsvarerbesked.

Fra : William Boysen

Dato : 26-08-07 10:16

On Sat, 25 Aug 2007 22:15:16 +0200, Thomas Jensen <tkjnews@gmail.com>
wrote:

> [...]
>derfor kan man godt ønske ikke at vise nummeret. Tidligere viste vi
>hovednummeret, men det resultet at omstilligen fik mange af de tidligere

Så I ved altså hvordan det føles at uvedkommende ringer til én i et væk?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-08-07 11:28

On Fri, 24 Aug 2007 23:26:21 +0200, Thomas Jensen <tkjnews@gmail.com>

>Grunden er meget simpel, pga. en del ikke modtager "annonyme" opkald, og
>har sat deres telefon til at afvise dem. Det vil man selvfølgeligt gerne
>undgå.

Hvem er så dum på forhånd, at sige nej tak til et vigtigt opkald?

Det sker da jævnligt at der kommer et opkald fra ukendt nummer som man
meget gerne skulle kunne besvare...

Synes ærligt tal dem der har sagt nej tak til anonyme opkald skal leve
med de mistede opkald og dermed også den milliard som Danske Spil
desværre ikke kunne levere pga. manglende besvarelse...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : William Boysen

Dato : 25-08-07 14:43

On Sat, 25 Aug 2007 12:28:00 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Hvem er så dum på forhånd, at sige nej tak til et vigtigt opkald?

Her.

>Det sker da jævnligt at der kommer et opkald fra ukendt nummer som man
>meget gerne skulle kunne besvare...

I wouldn't know.

>Synes ærligt tal dem der har sagt nej tak til anonyme opkald skal leve
>med de mistede opkald og dermed også den milliard som Danske Spil
>desværre ikke kunne levere pga. manglende besvarelse...

Ikke her i huset, da jeg spiller on-line hos danskespil.dk, så pengene
dukker automatisk op på bankkontoen, hvis "uheldet" er ude.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-08-07 15:27

>Her.

Ok hatten er taget af.. troede det var en vandrehistorie...

>Ikke her i huset, da jeg spiller on-line hos danskespil.dk, så pengene
>dukker automatisk op på bankkontoen, hvis "uheldet" er ude.

Det var en metafor...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 25-08-07 15:12

Martin Johansen [6000] wrote:
> Hvem er så dum på forhånd, at sige nej tak til et vigtigt opkald?

Alle dem der ikke har nogen form for kontakt med offentlige myndigheder
og forskellige virksomheder, som kræver at de bliver ringet op.

Primært børn, (I denne sammenhæng alle under 18) som ikke har et fritidsjob.

De er så nok heller ikke ret interessante for telemarketing firmaer
alligevel.

- Chano Andersen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-08-07 15:26

>Alle dem der ikke har nogen form for kontakt med offentlige myndigheder
>og forskellige virksomheder, som kræver at de bliver ringet op.

Det kan jo på et eller andet tidspunkt ikke undgåes...

>Primært børn, (I denne sammenhæng alle under 18) som ikke har et fritidsjob.

De kunne jo have været i kontakt med et supportcenter til noget
teenage gejl.. og de bliver lovet et tilbagekald.. og de ringer aldrig
tilbage.. eller gjorde de?? ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Henning

Dato : 28-08-07 20:16

> [...]
> stille min nysgerrighed.
>
> Nummeret er +4510201326
>
> Altå et dansk nummer, 10201326 - men almindelige telefonnumre kan jo

Hej Lasse.

Må næsten være et firma som har fået CLIP SA på deres linier og så er deres
pabc ikke programmeret korrekt.
Med CLIP SA kan man præsentere et vilkårligt nummer når man ringer ud.
Dette bruges primært til præsentation af 70-numre, men også i andre
situationer.

Og NEJ, man kan ikke bestille CLIP SA og så snyde sig frem i verden. Det er
altid muligt for teleselskabet at se det originale nummer ligesom det er det
originale nummer som der afregnes på.
Hvis man ringer til 112 vil det ligeledes være det originale nummer vises.
( de kan faktisk se begge numre ).

Får at få CLIP SA skal man underskrive en tro & love erklæring hvor man
lover kun at præsentere et bestemt nummer når man ringer. Derudover er det
ikke helt gratis at få faciliteten.

Jeg gætter på at operatøren hedder 1020 ( Fair Telecom ) og den ringede til
dig har lokal 1326

Hvis det ikke er CLIP SA, så er det en fejl i operatørens nummeranalyse.

Du kan garanteret heller ikke ringe til nummeret.

Hilsen

Henning

som kun udtaler sig på egne vegne