Watch out - annoncehajer i farvandet
Fra : Sika

Dato : 23-08-07 11:13

Endnu engang er vi blevet ringet op af de efterhånden temmelig
irriterende annoncehajer. Denne gang var det www.lokaltelefonbogen.dk og
en sælger, der meget ivrigt forsøgte at få os til at bekræfte og
genbestille vores annonce, men vi tog røven på ham ganske og aldeles og
endte med at styre samtalen i en helt anden retning, så sælger til sidst
helt glemte, hvad han egentlig ringede op.

Nå, men en lille advarsel til andre. Hvis I bliver ringet op af
Lokaltelefonbogen, så lad være at hoppe på den. De hører til i samme
genre som:

ErhvervsCentralen
IT Support Danmark
IT-registret Danmark
Nationalregistret
.... og mange flere...

Sig NEJ, hvis de ringer! Også selvom de påstår, at de bare skal tjekke
jeres oplysninger.

/ Sika

Fra : Karsten H. \(7870\)

Dato : 23-08-07 11:59

Sika wrote:
> [...]
> Nationalregistret
> ... og mange flere...
>
> Sig NEJ, hvis de ringer! Også selvom de påstår, at de bare skal tjekke

Eller også bed om at få tilsendt et eksemplar af den udgave, man skulle være
optaget i samt oplysning op oplagstal og hvilken målgruppe, den henvender
sig til.

Den har virket hver gang: Jeg har aldrig modtaget hverken og/eller katalog
eller de ønskede oplysninger.

Man kunne også spørge om ordlyden af annoncen, og ved svaret, at det kender
man skam ikke. Så har du ikke gjort din recearch godt nok, når du ikke
engang aner, hvem du ringer til.
--
Ha' det rart
Karsten

Fra : Kim Malmberg

Dato : 23-08-07 19:43

"Sika" <har@ingen.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nationalregistret
> ... og mange flere...
>
> Sig NEJ, hvis de ringer! Også selvom de påstår, at de bare skal tjekke

Hej
Fortæl da hvordan i fik annoncesælgeren styret over i en anden retning
Jeg vil da lige minde om at der er kommet et nyt site www.hajnet.dk

mvh Kim Malmberg
www.upload-it.dk

Fra : Sika

Dato : 23-08-07 23:31

> Fortæl da hvordan i fik annoncesælgeren styret over i en anden retning
> Jeg vil da lige minde om at der er kommet et nyt site www.hajnet.dk

Jamen, det kom sådan set lidt af sig selv... Samtalen startede lidt i
stil med:

"Hej det er Marc M... fra Lokaltelefonbogen. Jeg ringer lige for at få
tjekket op på, om jeres oplysninger i vores system er korrekte og vil
høre, om jeg kan komme til at tale med den marketingansvarlige".

Mig: "Ja, det er så mig, men må jeg starte med at spørge, hvor du har
det her nummer fra? (personen ringede nemlig til mit private mobilnummer).

Sælger: "Jamen, det står jo på jeres registrering".

Mig: "Nej, det gør det absolut ikke - du har ringet til et privat
mobilnummer. Hvor har du det fra? Hvilken registrering taler du om?"

Sælger: "Jeres virksomhedsregistrering..."

Mig: "Nej, det passer i hvert fald ikke. CVR har aldrig haft dette nummer".

Sælger: "Nej, ikke jeres CVR-nummer *sælger er på vej ud i noget, han
ikke ved noget om*, men telefonnummeret står jo altså her i vores
system, hvor..."

Mig: "Ja, men hvor har I (med kraftigt tryk opå I) vores oplysninger fra?".

Sælger: "Øøøøh.. jamen.. Sidder du ved en computer?"

Mig: "Ja!" *begynder allerede her at skrive lokaltelefonbogen.dk*

Sælger: "Prøv at gå ind på www.lokaltelefonbogen.dk. Her kan du se to
felter, hvor du kan indtaste jeres adresse og postnummer".

Mig: "Ja, det har jeg lige gjort, men det virker ikke - jeg får er
server application error".

Sælger: "Du skal bare skrive jeres adresse - ikke noget nummer"

Mig: "Jamen, hør nu her - jeres søgefunktion virker ikke..."

Sælger: "Nej, du skal ikke søge efter noget - du skal bare taste din
adresse...."

*og her begynder så et flere minutters forsøg på at få manden i den
anden ende til at forstå, at jeg udmærket godt er klar over, hvad jeg
laver, at jeg HAR indtastet det rigtige, det rigtige sted, og at
funktionen overhovedet ikke virker. Han bør nok tage kontakt til deres
teknikere og få systemet lavet, før han forsøger at sælge noget, folk
alligevel ikke vil købe*

Sælger: Jamen, det virker fint her...

Mig: "Det gør det altså ikke her. Har du en mailadresse, så skal jeg
prøve at sende dig et screenshot, så du kan se det."

Sælger: "Ja, det er xxxx@hotmail.com"

*mens jeg tager screenshottet og sender det, forklarer jeg ham samtidig
lidt om, hvad fejlen betyder, og hvad der kan være årsag til det. Sælger
modtager screenshottet og erkender, at det er helt galt.

Sælger: "Nå, jamen det må jeg da vist lige få en tekniker til at se på.
Ja, det kan jeg godt se... "

Mig: "Det var jo det, jeg sagde!"

Sælger: "Ja, men så må du have en fortsat god dag!"

Mig: "Farvel!"

.... og sådan glemte han alt om, at han faktisk var ved at sælge mig en
uønsket annonce...

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 24-08-07 06:29

> Sælger: "Ja, det er xxxx@hotmail.com"

Hvorfor skjulder du annoncehajens adresse? Skylder du ham det på nogen måde?

Fra : Sika

Dato : 24-08-07 10:46

> Hvorfor skjulder du annoncehajens adresse? Skylder du ham det på nogen måde?

Næh, men jeg mente ikke, det lige var interessant udover at vise, at det
blot var en hotmail-adresse og ikke engang en "officiel" firmaadresse.

Mvh
Sika

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 26-08-07 11:20

> Næh, men jeg mente ikke, det lige var interessant udover at vise, at det
> blot var en hotmail-adresse og ikke engang en "officiel" firmaadresse.

der er da en masse sælgere af v-i-a-g-g-ra og Free Pr0n der gerne ville have
den!

Fra : Kim Malmberg

Dato : 24-08-07 07:13

> [...]
>
> Mig: "Farvel!"
>
> ... og sådan glemte han alt om, at han faktisk var ved at sælge mig en

Nej hvor er det god underholning !!
Tak herfra.
--
Venlig hilsen/Best regard.
Kim Malmberg

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-08-07 19:54

http://www.vibrugerikke.dk/

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 28-08-07 13:38

"Sika" <har@ingen.mail> skrev i en meddelelse
> Endnu engang er vi blevet ringet op af de efterhånden temmelig irriterende
> annoncehajer.

[klip]

Det er måske snart et uddøende folkefærd:
http://epn.dk/teknologi/tele/article1062667.ece

Olav

Fra : Karsten H. \(7870\)

Dato : 28-08-07 15:13

Olav M.J. Christiansen wrote:
> "Sika" <har@ingen.mail> skrev i en meddelelse
>
> [klip]
>
> Det er måske snart et uddøende folkefærd:
> http://epn.dk/teknologi/tele/article1062667.ece
>
> Olav

Det vil være lidt naivt at tro det. Der er stadivæk dem, der opererer fra
udlandet og hvor det danske retssystem ikke virker. Det er f.eks. de
gammelkendte fra Schweiz og Luxemborg.
Karsten H. (7870)

Fra : Sika

Dato : 28-08-07 15:50

> Det vil være lidt naivt at tro det. Der er stadivæk dem, der opererer
> fra udlandet og hvor det danske retssystem ikke virker. Det er f.eks. de
> gammelkendte fra Schweiz og Luxemborg.

Men trods alt kan det måske hjælpe en smule, for der er godt nok endnu
mange, der arbejder fra DK.

Sika

Fra : Karsten H. \(7870\)

Dato : 28-08-07 22:05

Sika wrote:

> Men trods alt kan det måske hjælpe en smule, for der er godt nok endnu
> mange, der arbejder fra DK.
>
> Sika

Det må være et gæt. Men for morskabs skyld kunne du kikke på denne
hjemmeside:

http://www.vibrugerikke.dk/

så vil du sikkert være bedre væbnet til at imødegå danske telefonsælgeres
ihærdige angreb på din tid og tålmodighed. Er det ikke tilstrækkeligt, kan
det være, at jeg kan bidrage med nogle eksempler.
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)

Fra : Ralph

Dato : 28-08-07 21:48

"Sika" <har@ingen.mail> skrev i en meddelelse
> Endnu engang er vi blevet ringet op af de efterhånden temmelig irriterende
> annoncehajer. Denne gang var det www.lokaltelefonbogen.dk og

LANG historie:

Til orientering ER jeg blevet klogere end dengang jeg lavede flg. prank:

Blev ringet op af et børnebogsforlag, de havde VERDENS bedste abonnement,
KUN 2 bøger til normalpris pa, lavpristilbud, endagstilbud, OG en masse
ekstra, musikCD'er, spil, accesories (eller hvordan det nu staves).
Jeg virkede MEGET interesseret, bøger, hvilke tilbud, hvor mange om året,
hvilket alderstrin, tre MEGET kloge børn, fortalte lidt om mine guldklumper,
især Lasse der som 7 årig begyndte at lære japansk(og så er det ikke engang
løgn), vil de kede sig, spil, hvilke systemkrav, musik, hvad slags - de er
ikke så meget for småbørnsmusik, kan man få noget rock istedet. Sikkerhed
ved spil, spyware, adware, virus. Betaling, opsigelse. Hun svarede og
svarede, og efter 20-25 minutter spurgte hun så om jeg ville have 6
mdrs.-pakken eller et eller to år ad gangen. Her smed jeg så spar es: Næh,
jeg skal IKKE købe noget, jeg spilder bare din tid så du ikke generer andre
så længe. Det tog hende mindst 15 sekunder at smide røret på.

Det er jeg så holdt op med, de stakkels unge havde jo ikke så mange
muligheder dengang for at tjene penge ved siden af studierne, det er blevet
bedre.

Jeg havde så en kort periode hvor spurgte om du ikke kan få et RIGTIGT job,
syntes eftehånden også det var synd, så nu siger jeg bare NEJ, og lægger på.

--
Ralph