Instr() Mid() ??
Fra : Kim

Dato : 23-08-07 19:51

Hejsa kunne godt tænke mig og lave en søger til DGS.
som returnerer ALLE fundne Værdier, til en Listbox feks.

jeg kan sagtens bruge Instr() Og alle dem der (tror jeg da )

MEN MEN MEN:

Alle resultaterne er jo ikke samme længde, altså navn, adresse, By osv.
ændrer jo længde.

Hvordan sørger man for at den finder hele navnet på de forskellige ting ??
Jeg forstår det bare ikke.

Søgning på "Kim Jensen"
Eks. Mid (text1.text,3506,10)

Søgning på "Jens Christensen"
Eks. Mid (text1.text,3506,16)

Mvh kim

Fra : Gert Krabsen

Dato : 23-08-07 20:13

Kim wrote:
> [...]
> ændrer jo længde.
>
> Hvordan sørger man for at den finder hele navnet på de forskellige ting ??

Er du der nu igen

Fidusen er at lave et par søgninger 'manuelt' og så gemme kildekoden for
svarsiderne. Og så finde de 'tags' der følger umiddelbart efter det felt
du er interesseret i.

Altså noget i denne retning:

Find tag'et <td>Navn: med en instr(). Gem værdien + 9 som POS1. Den
viser hvor feltet starter.

Find den tag' der følger umiddelbart efter navnet; f.eks. </td>. Gem
værdien - 1 som POS2.

Nu har du længden: POS2 - POS1 + 1, og navnet kan hentes med en MID()
som du jo har styr på.

Og ja, det _er_ kringlet. Og vær forberedt på at skulle ændre
parsing-koden, næste gang DGS eller Krak ændrer layout. (Jeg har gemt
tre-fire varianter gennem årene).
'Navn' kan blive til 'Name', 'Tlf' til 'Phone' osv.

Fra : Kim

Dato : 23-08-07 22:05

Hej Krabsen!

Ja nu er jeg her igen hehe...

det er en lille smule kringlet, og kunne ikke Umiddelbart regne det ud som
du skrev.
men jeg vil prøve mig frem med det.!

endnu engang tusind tak for din hjælp ( og Hurtige svar)