Hvepse
Fra : Finn

Dato : 22-08-07 19:57

Hej gruppe

Er der ingen hvepse i år.
Jeg plejer at have rimelig mange hvepse i haven,
men i år er der kun mange småfugle.
Der er heller ikke hvepse i blommerne i år.
Jeg bor i Hjørring

Finn

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-08-07 20:47

"Finn" <autzen(fjern)@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg plejer at have rimelig mange hvepse i haven,
> men i år er der kun mange småfugle.
> Der er heller ikke hvepse i blommerne i år.

De har i hele landet haft en for våd sommer.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 22-08-07 21:22

Hej Finn

> Er der ingen hvepse i år.
> Jeg plejer at have rimelig mange hvepse i haven,
> men i år er der kun mange småfugle.

Jeg oplever det samme fænomen, ligeledes ingen myre
og stankelben. Men tilgengæld masser af ørentviste.

Og alt plantevækst er vokset utroligt meget, elefantgræsset
har fået 1 meter ekstra i højden i år, men ingen rønnebær.

--
Mvh Max

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-08-07 21:58

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev
> Og alt plantevækst er vokset utroligt meget, elefantgræsset
> har fået 1 meter ekstra i højden i år, men ingen rønnebær.

Nej, så skal der nok mere end regn til, hvis der skal komme rønnebær i
elefantgræsset...
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 22-08-07 22:46

Hej Preben

> Nej, så skal der nok mere end regn til, hvis der skal komme rønnebær i
> elefantgræsset...

Je, en lille skrivefejl, men på den anden side, ja så er elefantgræset
godt på vej op i rønnebærtræet, måske der kommer noget ud af det :)

--
Mvh Max

Fra : LT

Dato : 23-08-07 10:48

> [...]
> Jeg plejer at have rimelig mange hvepse i haven,
> men i år er der kun mange småfugle.
> Der er heller ikke hvepse i blommerne i år.

Åh jo, Vi har masser af hvepse ..Vi har nogle som bor under vor
kompostbunke ..Nogle små aggressive sa*****
som stak mig forleden, da jeg kom for tæt på.

Vi har også en del myrer i haven til stor glæde for mine akvariefisk som er
blevet fodret med myrepupper.

vh
tl

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 25-08-07 20:22

"Finn" <autzen(fjern)@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Er der ingen hvepse i år.

Her på vestfyn har vi også været forskånet for hvepseplage i år.
Derimod har der været godt med myrer og masser af rønnebær på
rønnebærtræerne!
Dræbersneglene har ikke kunnet lide vores sneglegift og vi ser heldigvis
ikke så mange mere.
Men rådyrene har været i stand til at holde vores roser nede på et væmmeligt
lavt niveau.
Efter en lang pause ser vi igen en masse smaåfugle - fortrinsvis unger af
musvit og grønirisk.
Vi ser også stadig enkelte flagermus.
Mvh.
Aksel

Fra : uh

Dato : 27-08-07 23:37

"Aksel Pedersen" skrev i en meddelelse

> Dræbersneglene har ikke kunnet lide vores sneglegift og vi ser heldigvis
> ikke så mange mere.

Dræbersneglene er stærkt på retur og har været det et par uger - mindst,
sådan plejer det at være. De har lagt deres æg og skal nok overleve som art
til næste år, hvor vi vil være tidligt ude med sneglegift, jeg tror det
næsten er spild at bruge det nu.

Hvepse har vi stort set ikke set noget til i år, i modsætning til sidste år.

mvh uh