OLE et Excel Diagram til Word
Fra : undertegnede@gmail.c~

Dato : 21-08-07 13:03

Hej NG!

Jeg er helt uerfaren med VB på tværs af programmer, så håber I kan
hjælpe.

Jeg skal brevflette nogle Diagrammer fra Excel over i Word dokumenter.
De skal oprettes som kæder.

Jeg har fundet frem til flg. kode:

Selection.InlineShapes.AddOLEObject ClassType:="Excel.Chart.8",
Filename:=Filnavn, _
LinkToFile:=True, DisplayAsIcon:=False

Men hvordan sikrer jeg mig at det er et bestemt diagram der hentes fx
Diagram1 hvis der er flere i workbook'en?

Er der andre måder? Ville fx gerne at koden lå i Excel-arket, og
flettede data fra excel ind i nye word-dokumenter som blev genereret
ud fra en skabelon.

På forhånd tak!

/morten

Fra : stofanews

Dato : 23-08-07 19:36

<undertegnede@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

>Er der andre måder? Ville fx gerne at koden lå i Excel-arket, og
>flettede data fra excel ind i nye word-dokumenter som blev genereret

Kunne du ikke bare springe koden over og så blot bruge Word direkte?

Hvis du laver din skabelon i Word, kunne du jo undervejs indsætte de ønskede
diagrammer kædet:
I Excel markerer du diagrammet og trykke 'ctrl+c' - i Word vælger du
'rediger -> indsæt specielt'

Herefter bliver diagrammerne automatisk opdateret når du åbner dit
worddokument.

Jeg bruger det selv meget og det virker sådan set ganske udemærket.

vh
Claus - Aalborg

Fra : undertegnede@gmail.c~

Dato : 03-09-07 08:46

On 23 Aug., 20:36, "stofanews" <x...@yyy.zz> wrote:

> [...]
> worddokument.
>
> Jeg bruger det selv meget og det virker sådan set ganske udemærket.

Mit problem er at jeg skal oprette 100 dokumenter med hver deres
diagram fra 100 forskellige excel-dokumenter.

Derfor ville det være nemt at lave en løkke så snart det bare virkede
én gang i word.

/morten