Sponsorere eget barn ?
Fra : allan.pe@jubii.dk

Dato : 21-08-07 11:01

Jeg har et barn som via sin sport deltager i mange stævner og
træningslejre.

Da jeg samtidig har eget firma, så kunne det være interessant om jeg
kan blive hans sponsor.

Udgifterne til hans aktiviteter skal betales under alle
omstændigheder, men hvis betalingerne sker via sponsorater, kan jeg så
trække det fra i regnskabet.

Er der nogen der har erfaring hermed, og stilles der nogle formelle
krav hertil ?

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-08-07 14:18

allan.pe@jubii.dk skrev:

> Er der nogen der har erfaring hermed, og stilles der nogle formelle
> krav hertil ?

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=7117&vID=7117&i=120

Læg specielt mærke til:
"En ejendomsmæglers fradrag for udgifter til sponsorering af en
golfturnering blev ikke godkendt, idet udgifterne måtte anses for
afholdt som følge af ejendomsmæglerens personlige interesse for
golfspillet, Skat 1989.6.479.
I Skat 1985.7.183 opnåede et anpartsselskab kun delvis fradrag for
reklameudgifter i form af tilskud til en rideklub. Vestre Landsret
begrundede afgørelsen med, at udgiften havde privat karakter, idet det
overvejende motiv var at støtte rideklubben, som hovedanpartshaveren var
formand for."

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/