Ide til TV program - hvordan gør jeg bedst~
Fra : Morten

Dato : 20-08-07 15:47

Hej

Hvis man nu har en ide til et program på TV, som man tror kunne blive en
stor sucess - hvordan griber man det så bedst an?

Efter min mening vil programmets stil passe bedst til TV3, så det vil jo
være oplagt at skrive til programdirektøren med et oplæg, men i forhold til
hvor mange millioner de får i reklamekroner, blot på 1 times sendetid, så
vil jeg jo gerne være sikret at jeg får en ordentlig betaling for min ide.

Det skal tilføjes at jeg selv skal indgå i programmet, og jeg har da også
overvejet muligheden selv at få lavet hele programmet af egen lomme, og så
sælge det færdige program til en TV station, men dette er jo noget af en
økonomisk risiko hvis de ikke er interesserede ...

Nogen ideer?

Fra : Kim Jensen

Dato : 20-08-07 17:23

> [...]
> Efter min mening vil programmets stil passe bedst til TV3, så det vil jo
> være oplagt at skrive til programdirektøren med et oplæg ...

Jeg ved ikke hvordan det foregår, men mon ikke du nærmere skulle prøve
at tage fat i et produktionsselskab (Mastif, Blu, Frontier e.l.)? Jeg
vil tro de bedre vil kunne hjælpe dig videre.

mvh
Kim Jensen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 20-08-07 17:35

Kim Jensen wrote:
> Jeg ved ikke hvordan det foregår, men mon ikke du nærmere skulle prøve
> at tage fat i et produktionsselskab (Mastif, Blu, Frontier e.l.)? Jeg
> vil tro de bedre vil kunne hjælpe dig videre.

Det var også min tanke. Nordisk Film laver f.eks. en del udsendelser for
TV2, og vel også nogle for TV3.

Spørgsmålet er så om det er en fordel eller en ulempe at de er så store.

Et stort selskab kan på den ene side tænkes at være meget fikseret på
traditionelle produktioner, og dermed afvisende over for noget der ikke
ligner det velkendte. På den anden side har de ressourcerne til en gang
imellem at kaste lidt penge efter noget vildt, i håbet om at det giver
pote, hvor et lille produktionsselskab risikerer at gå konkurs vis bare
et af deres produktioner fejler, hvilket nok gør dem ekstra forsigtige.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Kim

Dato : 20-08-07 18:56

On Mon, 20 Aug 2007 16:47:13 +0200, "Morten"
<FJERN_post@simonsen.mail.dk> wrote:

>Hvis man nu har en ide til et program på TV, som man tror kunne blive en
>stor sucess - hvordan griber man det så bedst an?

>Nogen ideer?

Spørg i : news:dk.medier.tv

--
Kim