Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Alternativ til Børneopsparing....
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 15-08-07 19:10

Min datters moder har flyttet vor fælles datters børneopsparing til en bank
der giver 3.75 %.

Det er selvfølgeligt for lidt (får 3,85 % på min lønkonto), så jeg leder
efter at alternativ til en børneopsparing.

Så, hvis der er 19 år til min datter bliver 21 år gammel, hvordan kan jeg så
bedst muligt forrente de penge der bliver sat af til det?

Det er mellem 1000 og 5000 kr pr år fra nu af.

Mvh Henrik

Fra : Michael

Dato : 15-08-07 20:10

"Henrik, Silkeborg" <NOTdk8008@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> så bedst muligt forrente de penge der bliver sat af til det?
>
> Det er mellem 1000 og 5000 kr pr år fra nu af.

Måske skulle I checke markedet lidt bedre inden I flyttede opsparingen. Det
er muligt at få helt op til 6% i rente pt. - check www.mybanker.dk. Nogle af
bankerne har visse betingelser tilknyttet, men eksempelvis Århus Lokalbank
har ingen og de giver 5,5%.

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 15-08-07 22:10

"Michael" <a@b.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Det er muligt at få helt op til 6% i rente pt. - check www.mybanker.dk.
> Nogle af bankerne har visse betingelser tilknyttet, men eksempelvis Århus

Der er et par ting i det.

1. Hendes mor har flyttet børneopsparingen uden mit vidende, derfor vil jeg
finde en alternativ.
2. Normalt må man kun sætte 3000 kr ind om året, det ville være fedt hvis
man kunne komme over den grænse...

Mvh Henrik

Fra : Poul Christensen

Dato : 15-08-07 20:27

> [...]

> Det er selvfølgeligt for lidt (får 3,85 % på min lønkonto), så jeg
> leder efter at alternativ til en børneopsparing.

Husk at hvis du sætter penge ind på din datters bankbog er det dig der
bliver beskattet af renterne.

renterne er skattefrie på en børneopsparingskonto

mvh poul christensen

Fra : Anders Majland

Dato : 16-08-07 14:31

> Husk at hvis du sætter penge ind på din datters bankbog er det dig der
> bliver beskattet af renterne.

Henrik giver sin datter nolge penge i gave - sålænge det er under grænsen
for at det kan gørs skattefrit kan han give hvad han vil. Gives de til
datteren via hendes bankkonto er det stadig hendes penge. Og et renteafkast
skal Henrik ikke beskattes af ...

Fra : Poul Christensen

Dato : 16-08-07 17:36

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in

> [...]
> Gives de til datteren via hendes bankkonto er det stadig hendes penge.
> Og et renteafkast skal Henrik ikke beskattes af ...

Det siger kildeskattelovens § 5, stk 2, ellers

mvh poul christensen

Fra : nvm

Dato : 16-08-07 18:23

Anders Majland skrev:

> [...]
> datteren via hendes bankkonto er det stadig hendes penge. Og et renteafkast

Så læs lige afsnittet "BESKATNING AF GAVER AFHÆNGER AF GIVEREN" i dette
lille skriv fra egnsinvest.

http://www.egnsinvest.dk/UserImages/c88c8394-7b7e-4b2e-bda8-fbcc66a8443a.pdf

Fra : Anders Majland

Dato : 17-08-07 08:02

> Så læs lige afsnittet "BESKATNING AF GAVER AFHÆNGER AF GIVEREN" i dette
> lille skriv fra egnsinvest.
>
> http://www.egnsinvest.dk/UserImages/c88c8394-7b7e-4b2e-bda8-fbcc66a8443a.pdf

Tak til dig og poul - så blev jeg klogere ...

/A

Fra : Ivar

Dato : 15-08-07 22:20

Henrik, Silkeborg skrev:

> jeg leder efter at alternativ til en børneopsparing.

Sæt pengene i aktier og obligationer. Det går selvfølgelig op
og ned, men historisk har aktier *altid* givet et højere afkast
i gennemsnit over en periode på 10 år eller mere. Hvis du køber
i investeringsbeviser og holder dig fra de branche-orienterede
foreninger er hendes risiko spredt. Afkast er skattefrit, da
man må formode, at hun har frikort.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af