Import af Web Text ?
Fra : Kim

Dato : 15-08-07 14:44

Hej alle kloge mennesker!

Jeg sidder med et lille problem.
Jeg skal have importeret, noget tekst fra en webside.
Jeg havde tænkt mig at importere, sidens Kildekode: ("Vis Kildekode")
og derfra hente den ønskede oplysning!

MEN MEN MEN...

Hvordan hentes en sides kildekode ind i en Listbox Feks. ?

alle svar bliver modtaget med kyshånd.

Mvh og på forhånd tak
Kim

Fra : Gert Krabsen

Dato : 15-08-07 15:33

Kim wrote:
> [...]
> og derfra hente den ønskede oplysning!
>
> MEN MEN MEN...
>
> Hvordan hentes en sides kildekode ind i en Listbox Feks. ?

Det klares ikke lige på fire linier, men du skal til en start have fat i
Microsoft Internet Transfer Control ( MSINET.OCX )
(Project/Components)

Fra : Kim

Dato : 15-08-07 15:51

Hej Gert!

Nej tænkte nok det ikke var så let, men vil nu gerne lære det
Jeg har fundet Microsoft internet Transfer Kontrollen
men er lidt lost derfra.

Mvh kim

Fra : Gert Krabsen

Dato : 15-08-07 17:03

Kim wrote:
> [...]
>
> Nej tænkte nok det ikke var så let, men vil nu gerne lære det
> Jeg har fundet Microsoft internet Transfer Kontrollen

Som sagt er det lidt kringlet. Mit kode er indpakket i en masse andet,
som jeg helst ikke vil give fra mig, men meget kort skal du interessere
dig for 'Url' og 'OpenUrl'

Lidt pluk og renset for errorhandling m.v.:

"
Dim minUrl as string
Dim hentetHtml as string

minUrl="http://www.dr.dk/P1/Esmann/Udsendelser/2006/10/12101801.htm"
form1.Inet1.URL = minUrl
hentetHtml = form1.Inet1.OpenUrl(form1.Inet1.URL)
"

Og så er det bare at parse indholdet af hentetHtml

Du kan f.eks. lave en lille rutine, der automatisk slår en adresseliste
op på de gule sider og returnerer telefonnumrene..

mvh
Krabsen

Fra : Kim

Dato : 15-08-07 18:02

Hej Gert!

Det var jo forholdsvis simpelt!

det var en helt kanon beskrivelse, og med lidt snilde vil den også virke i
mit tilfælde!

Tusind tak for den hurtige og gode hjælp! ( IGEN IGEN )