Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
boligkøb i sverige
Fra : ole_

Dato : 14-08-07 09:37

hej ng,

jeg skal til og investere i et fritidshus i sverige, huset er ca. 150 k.m og
koster 425.000 danske kroner,
det bliver købt sammen med 2 andre, dvs. jeg skal betale 1/3 af 425.000 =
142.000 kr..

Det bliver købt med tanke for at sælge det om f.eks. 5 år hvis prisen som vi
jo håber er rigtig,
men hvordan skal jeg låne pengene til det, skal jeg:

1. bruge friværdi i huset, har i dag rk. 5% obligation ca. 25 år tilbage
2. kan jeg lave et nyt rk. lån og er det ikke kun 60% der kan belånes når
der er sommerhus??
3. skal det være afdragsfrit lån eller ?
4. kan det betale sig at låne pengene i sverige ??

jeg har ikke nogen penge til udbetaling af huset som sådan, men sidder godt
i det til dagligt,
og jeg må indrømme jeg er ikke en ørn til at vælge den rigtige låntype, jeg
håber der er nogen
der har nogle forslag og begrundelser.

vh,
Ole

Fra : KT

Dato : 14-08-07 16:44

Hvad ville det hus kost, hvis du/I havde været svenskere?

Danskere har en tendens til at betale en voldsom overpris for ejendom i
Sverige, hvilket medfører at ejendommen som investeringsobjekt kan være
tvivlsom Du kan være nødt til at finde nogen 'Dumme Dänen' som købere.

Knud

Fra : ole_

Dato : 15-08-07 08:08

"KT" <kn.th@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sverige, hvilket medfører at ejendommen som investeringsobjekt kan være
> tvivlsom Du kan være nødt til at finde nogen 'Dumme Dänen' som købere.

Det må jo så være mig

Fra : urlex

Dato : 14-08-07 21:38

On 14 Aug., 11:37, "ole_" <o...@dontmail.dk> wrote:
> [...]
> i det til dagligt,
> og jeg må indrømme jeg er ikke en ørn til at vælge den rigtige låntype, jeg

Husk at SKAT-tefar kommer efter jer så det basker, og en eventuel
fortjeneste er væk længe før end i tror
vh urlex

Fra : ole_

Dato : 15-08-07 08:11

--

Hvordan "basker", hvad skal skat have af eventuel fortjenste.

Fra : KT

Dato : 15-08-07 17:39

> "urlex" <rolex6996@kokage.dk> skrev i en meddelelse
>
> Husk at SKAT-tefar kommer efter jer så det basker, og en eventuel
> fortjeneste er væk længe før end i tror
> vh urlex

Bare rolig - Chancen for at opnå økonomisk gevinst i Sverige er ikke ret
stor.

Knud

Fra : ole_

Dato : 16-08-07 08:07

"KT" <kn.th@c.dk> skrev i en meddelelse

> Bare rolig - Chancen for at opnå økonomisk gevinst i Sverige er ikke ret
> stor.
>
> Knud

Hvad baserer du det ud fra ??

og er der ikke nogen der har forslag til låntype.

Ole_

Fra : Per Stenbæk Madsen

Dato : 22-09-07 19:36

Det er nogle "sjove" svar du har fået !
Naturligvis kan der stadig købes huse i Sverige til fornuftige
priser sammenlignet med Danmark.
Om huspriserne stiger med samme fart som vi har set i DK de
sidste 5 år er der naturligvis ingen der kan vide - men
beskatning af fast ejendom i Sverige beskattes i Sverige.
Og beskatningen er sat op fra 20% til 30%. Husk at gemme alle
kvitteringer for udførte forbedringer, udvidelser m.v. idet
disse ikke skal beskattes.
Held og lykke med investeringen.

NB. Renteniveauet er nogenlunde som her.
mvh
Per