Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
graf over skatten
Fra : Filip

Dato : 12-08-07 15:26

Hej

Skattereglerne er meget indviklede, så jeg vil spørge om der findes en graf
som ca. viser hvor meget man får udbetalt alt efter hvor meget man tjener?
Gerne så man kan se hvor meget der går fra til de forskellige AM bidrag SP,
kirkeskat mm.

Filip

Fra : Ole C

Dato : 12-08-07 15:58

Filip skrev blandt andet:

> [...]
> en graf som ca. viser hvor meget man får udbetalt alt efter hvor
> meget man tjener? Gerne så man kan se hvor meget der går fra til de

Jeg kender ikke til nogen graf, men her kan du selv beregne skatten:
http://www.tastselv.skat.dk/beregn_ul/ProfilServlet

--
vh
Ole C.

Fra : Filip

Dato : 12-08-07 18:22

> Jeg kender ikke til nogen graf, men her kan du selv beregne skatten:
> http://www.tastselv.skat.dk/beregn_ul/ProfilServlet

Jeg syns bare det er så indviklet at skulle taste alle mulige tal ind, som
jeg ikke kender. Kan jeg egentlig ikke bare bruge mit skattekort til at sige
hvor meget jeg skal betale i skat, og så selv lave en graf ud fra den -
eller er det ikke holbart?

Filip

Fra : Ole C

Dato : 12-08-07 19:09

Filip skrev blandt andet:

> Jeg syns bare det er så indviklet at skulle taste alle mulige tal
> ind, som jeg ikke kender.

Skattesystemet ER indviklet, men du må vel kende tallene sådan nogenlunde?

> Kan jeg egentlig ikke bare bruge mit
> skattekort til at sige hvor meget jeg skal betale i skat,

Jo, det er vel det din arbejdsgiver bruger når han udbetaler dig løn?
Og det skulle da gerne fremgå af din lønseddel hvor meget du har betalt i
skat.

> og så selv
> lave en graf ud fra den - eller er det ikke holbart?

Hvis man kan regne beløbet ud på baggrund af ovenstående, så jo. Men det
hele forudsætter at skattekortets tal svarer nogenlunde til det der er din
virkelighed, for skat på den første tjente krone er en ganske anden end på
krone nummer 300.000 for eksempel - og er igen afhængig af dine
formueforhold.
Hvis det er fordi din virkelighed har ændret sig radikalt siden du modtog
dit skattekort, er der nok ingen vej uden om en ny beregning - som du
derefter kan vise på en graf.
Og du bør kunne få dit lokale skattekontor til at hjælpe dig med
beregningen.

--
vh
Ole C.

Fra : KT

Dato : 12-08-07 16:33

En sådan graf vil du aldrig kunne lave generelt - fradrag f.eks. er vidt
forskellige fra person til person, så allerede der vil der gå kludder i en
sammenhæng mellem løn og skatteprocent.

Knud