Problem med ExtraxtFilePath
Fra : Toke Herkild

Dato : 13-08-07 10:16

Hejsa

Jeg kommer fra Delphi verdenen og der har man en ganske god function der
hedder extraxtFilePath(AFileName: String):String

Nu sidder jeg så og skal lave en app i Visual Studio 2005 og har det
problem at jeg har det fulde navn på en fil men kun skal bruge stien,
men jeg kan ikke umiddelbart finde nogen udgave af ExtractFilePath.

Er der nogen der ved hvorledes dette gøres ?

Mvh
Toke Herkild

Fra : Gert Krabsen

Dato : 13-08-07 10:40

Toke Herkild wrote:
> [...]
> men jeg kan ikke umiddelbart finde nogen udgave af ExtractFilePath.
>
> Er der nogen der ved hvorledes dette gøres ?

Søg efter den sidste \ i stien - brug InStrRev()
Alt inden den er stien

Fra : Toke Herkild

Dato : 13-08-07 10:50

Gert Krabsen skrev:

> Søg efter den sidste \ i stien - brug InStrRev()
> Alt inden den er stien

Takker