Nybegynder mangler countdown
Fra : Kasper Christensen

Dato : 11-08-07 09:17

Hej med jer

Jeg mangler en Countdown til et show. Det skal bare være hvide tal på
sort baggrund, som tæller ned fra 10 til 0. Gerne med stemme. Nogen der
kender noget til en sådan en?

Men jeg er helt nybegynder i denne verden, men tror jeg vil kunne ændre
udseenet, hvis koden er der.

Mvh

Kasper

Fra : Radioamatør

Dato : 12-08-07 20:35

"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> baggrund, som tæller ned fra 10 til 0. Gerne med stemme. Nogen der kender

Her er koden til 60 sec. men det kan du regulere.

1.Frame

ifFrameLoaded(1)
{
if (HH > 12)
{
HH = HH - 12;
} // end if
HourHand._rotation = HH * 30 + MM / 2;
MinutsHand._rotation = MM * 6 + SS / 10;
SecondHand._rotation = SS * 6;
} // End of ifFrameLoaded

2.Frame

WeekArray = new Array("SUN", "MON", "TUE", "WED", "THU", "FRI", "SAT");
MonthArray = new Array("JAN", "FEB", "MAR", "APR", "MAY", "JUN", "JUL",
"AUG", "SEP", "OCT", "NOV", "DES");
NowDate = new Date();
YY = NowDate.getFullYear() + " ";
MO = MonthArray[NowDate.getMonth()] + " ";
DA = NowDate.getDate();
DW = WeekArray[NowDate.getDay()];
HH = NowDate.getHours();
MM = NowDate.getMinutes();
SS = NowDate.getSeconds();
TextBox1 = YY + MO + DA;
TextBox2 = DW;
gotoAndPlay(1);

3.Frame

ifFrameLoaded(3)
{
Timer = Math.floor((nowTimer - baseTimer) / 1000);
CountDown = 60 - Timer;
SS = Timer % 60;
SecondHand._rotation = SS * 6;
if (CountDown < 1)
{
gotoAndPlay(5);
} // end if
} // End of ifFrameLoaded

4.Frame

nowTimer = getTimer();
gotoAndPlay(3);

5. Frame
PingPong = new Sound();
PingPong.attachSound("mySound");
PingPong.start();
stop ();

Fra : Alex Zakrisson

Dato : 18-12-07 02:35

Hejsa!

Jeg synes det er lidt overkill at fyre den kode af. Du kan nøjes med to
funtioner. En der venter et sekund og kalder en funktion der trækker 1 fra
resultatet.
Actionscript:

var timer:Number = 10;
function WaitFunction() {
intervalID = setInterval(substrahereFunc, 1000);
}
function substrahereFunc() {
timer--;
trace(timer);
if(timer == 0) {
clearInterval(intervalID);
trace("interval cleared");
}
}
WaitFunction();

Det skulle gøre det. Jeg ved så ikke hvad der skal ske når den når 0, men
lige nu skriver den bare "Interval Cleared" i output vinduet.

Håber det giver mening, ellers skriver du bare igen.

//Alx