Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
SKAT bladrer i Visa kortudskrifter
Fra : urlex

Dato : 07-08-07 19:14

Så i aftenens TV-avis at SKAT bladrer i Visa kortudskrifter (danskere
med udenlandske Visa kort), sikker på at klippet kan findes på DR.dk -
at en af de 70-SKATtemænd viste her er køb i JYSK og SILVAN og
BAUHAUS, sluttede med at nævne en stor sag til 100 mio DKK og at SKAT
skal komme efter disse udenlandske danskere. Jeg kunne ikke tænke mig
at disse danskere vil foretage køb i DK med en momssats på 25%, når
alle andre EØS lande er billigere. Hvad får SKAT ud af den indsats ?
vh urlex

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 07-08-07 19:38

urlex wrote:
> [...]
> at disse danskere vil foretage køb i DK med en momssats på 25%, når
> alle andre EØS lande er billigere. Hvad får SKAT ud af den indsats ?

Penge. - Hvad havde du da regnet med.?
Faktisk er det ikke så lidt de finder.

Det er helt OK, da det bla. er mig de snyder.

Det er en gammel historie, som har været fremme i nogle måneder.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : alexbo

Dato : 07-08-07 22:36

"urlex" skrev

[...]

Finder skjulte penge,
en dansk statsborger bruger et VISAkort til en udenlandsk bankkonto han ikke
har oplyst til SKAT.

mvh
Alex Christensen

Fra : darkh

Dato : 09-08-07 13:11

> [...]
>at disse danskere vil foretage køb i DK med en momssats på 25%, når
>alle andre EØS lande er billigere. Hvad får SKAT ud af den indsats ?

Det er nu ikke udenlansk danskerne de er interesseret i, men folk med fast
bopæl i Danmark, som har penge i udenlandske banker. Som udenlandk dansker
har jeg ikke noget problem med skat, ved at bruge mine ikke danske visa kort
i Danmark, og da jeg heller ikke bor indenfor EU, kan jeg samtidig med få
momsen refunderet på det jeg køber i DK og tager med ud af landet... det
kræver bare et stempel på fakturaen ved tolden, i det sidste land jeg er i
inden jeg forlader EU.

mvh
Jesper