Skærme
Fijala 3554
Lille dyr under TFT-skærm.
Fra : Michael Døj

Dato : 06-08-07 15:27

Hej, jeg har fået et pudsigt, men ganske irriterende problem.

På min bærbare PC, opdagede jeg i fredags et lille dyr kravle rundt inde i
skærmen.
Det lignede mest af alt en mikro-tordenflue.

Dyret havde forvildet sig ind, så jeg kunne følge dets lystige færd hen over
div. dokumenter og regneark, men jeg kunne ikke fjerne det.
Pokkers tænkte jeg, men eftersom jeg ikke kunne gøre noget, lod jeg det
være.

Her i dag må jeg så konstatere, at kræet entet er gået i dvale, eller afgået
ved døden - Det bevæger sig i hver fald ikke længere!
Det er træls!
Især fordi det sidder et irriterende sted, og mest af alt ligner tre
sammenhængende døde pixels med vinger.

Er det muligt selv at komme til at rengøre bag skærmen, evt. ved hjælp af
(lavtryks) trykluft?
Det drejer sig om en 10 dage gammel Lenovo T60.

På forhånd tak.
Michael Døj

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-08-07 16:16

"Michael Døj" <virker@ikke.splat> skrev i en meddelelse
> [...]

> (lavtryks) trykluft?
> Det drejer sig om en 10 dage gammel Lenovo T60.

Jeg ville melde den ind som en garanti sag ved IBM. Måske undlade delen med
du kunne se den vandrede rundt :)

Det lyder som om den er inde i selve tft panelet så er der ikke så meget du
kan gøre. At få panelet ud så du kunne komme til at flå den i atomer kræver
lidt arbejde og fumlen - så lad vær med det.

Den burde blive taget på garantien uden problemer.

/Dennis

Fra : Henning

Dato : 06-08-07 16:29

>På min bærbare PC, opdagede jeg i fredags et lille dyr kravle rundt inde i
>skærmen.
>Det lignede mest af alt en mikro-tordenflue.

Kendt problem - dyrene kommer frem når det bliver varmt i vejret,
oftes på helt nye maskiner. Det er ikke kravlet derind herhjemme, det
er et levn fra fabrikkerne hvor displaysene bliver lavet. Du kan
heller ikke få dyret ud, skærmen er hermetisk lukket.
Meld det som en garantisag, og vær glad for du ikke sparede
onsite-servicen væk Det er kedeligt at undvære en ny maskine i 14
dage...

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 06-08-07 18:12

Henning skrev:

> [...]
> Meld det som en garantisag, og vær glad for du ikke sparede
> onsite-servicen væk Det er kedeligt at undvære en ny maskine i 14

Det kan godt være du mener skærmen er totalt lukket, men min gamle
bærbar fik netop sådan et dyr ind under skærmen et sted. Jeg fik det
aldrig ud og nu sidder det desværre dødt næsten midt på skærmen. Og det
skete altså da bærbaren var et år gammelt, en sommerdag med hundredevis
af tordenfluer i luften.

--
/Bjarke der krydser fingre for at de lader hans T60 og M86 være i fred
denne sommer....

http://sikkertnet.dk || http://mandril.dk
ICQ #29515352
For mail, ret til dansk TLD

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-08-07 20:12

"Michael Døj" <virker@ikke.splat> wrote in

> Er det muligt selv at komme til at rengøre bag skærmen, evt. ved hjælp
> af (lavtryks) trykluft?
> Det drejer sig om en 10 dage gammel Lenovo T60.

Ring til IBMs hotline og fortæl dem om problemet og også hvor ny en maskine
der er tale om - de sender formentlig en tekniker med et nyt panel ud til
dig snarest og så er alle glade igen :)

/flemming

Fra : Michael Døj

Dato : 07-08-07 13:52

<SNIP> Alle indlæg.

Hej og tak for jeres råd og kommenterer.
Jeg tager fat i leverandøren, og ser, hvad der kan gøres.

Med venlig hilsen
Michael Døj

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-08-07 15:10

Michael Døj wrote:
> Hej og tak for jeres råd og kommenterer.
> Jeg tager fat i leverandøren, og ser, hvad der kan gøres.

Du må gerne lige skrive et par ord om hvad det endte med

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-08-07 20:24

> <SNIP> Alle indlæg.
>
> Hej og tak for jeres råd og kommenterer.
> Jeg tager fat i leverandøren, og ser, hvad der kan gøres.

Tag fat i IBM direkte istedet - det går hurtigere.
Garantien følger serienummeret på maskinen.

/Dennis