hvad betyder dette?
Fra : bj

Dato : 23-07-07 22:26

Cum grano sallis

jeg ahr læst det i en blog om cykling:

mvh
bj

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 24-07-07 08:18

bj skrev:
> Cum grano sallis

Cum grano salis - med et korn salt.
Om noget, der ikke skal tages helt for pålydende. På dansk taler vi om,
at man ikke skal sluge alt det råt, man får fortalt.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-07-07 10:44

Benedikte Brisson wrote:

> På dansk taler vi om, at man ikke skal sluge alt det råt, man får fortalt.

Den danske pendant er "med et gran salt"

Den rette gruppe for spørgsmålet er nok mere dk.kultur.sprog

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 24-07-07 11:23

Peter Lykkegaard skrev:

> Den danske pendant er "med et gran salt"
>
> Den rette gruppe for spørgsmålet er nok mere dk.kultur.sprog

Ja, men jeg ku pludselig ikke finde ud af, hvordan man futtede. Ellers
ville jeg ha gjort det

Venlig hilsen Dikte

Fra : bj

Dato : 24-07-07 23:01

"Benedikte Brisson" <kuduli@vide.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, men jeg ku pludselig ikke finde ud af, hvordan man futtede. Ellers
> ville jeg ha gjort det
>
> Venlig hilsen Dikte

anyways.... tak for svarene...

mvh