Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Drejeskive telefon
Fra : Johnny

Dato : 15-07-07 20:22

Hej

Min datter er blevet forelsket i en gammel Ericson Cobra drejeskive telefon.
Men hun har i dag IP telefoni hos Cybercity.

Kan sådan en telefon bruges på sådan et net?
Jeg forestiller mig at hun IKKE kan ringe ud, da det er drejeskive telefon,
men godt
modtage opkald.

Er der nogen der kender svarene på disse ting?

Tak for hjælpen.

Mvh
Johnny

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 15-07-07 22:03

On Sun, 15 Jul 2007 21:22:19 +0200, "Johnny" <virker@ikke.dk> wrote:

>Hej
>
>Min datter er blevet forelsket i en gammel Ericson Cobra drejeskive telefon.
>Men hun har i dag IP telefoni hos Cybercity.
>
>Kan sådan en telefon bruges på sådan et net?
Hvis adaptoren understøtter drejeskivepulser og den har godt med knald
i ringespændingen skulle det nok virke.
Det sidste kniber for mange adaptorer.

Det kan kun afgøres ved en konkret test af telefon og adaptor sammen.

/Hans

Fra : Wannmand

Dato : 16-07-07 20:52

Bruger selv en Ericofon med Skype på PC'en. Men da usb adapteren ikke
understøtter impuls-signaler fik jeg fat i en adapter der omformer
signalet til DTMF til at sætte mellem telefonen og usb adapteren.

En simpel adapter kan findes på http://www.sandman.com/digit.html lidt
nede er der en Pulse to Tone Converter.
Hvis IP adapteren kræver at der tastes på de mere eksotisk taster #
eller * før et opkald kan oprettes kan det dog blive et problem med en
simpel adapter.

Venlig hilsen
Brian

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 19-07-07 15:11

"Johnny" <virker@ikke.dk> wrote in message
> Hej
>
> Min datter er blevet forelsket i en gammel Ericson Cobra drejeskive
> telefon.

Ja, det er en ret fed telefon. Min første telefon var en sådan en. Skægt.
Den koster mere i dag end jeg gav for den i sin tid.

Jeg kunne nok godt tænke mig en rigtig gammeldaws drejeskivetelefon som
denne:
http://www.asns14.dsl.pipex.com/images/Danish/D08%20head_on_2.jpg
på mit skrivebord. Og så prøve at koble den til min Asterisk VoIP PBX....

Vh, Lars.