GSM Gateway med Analog
Fra : Kim M Jørgensen

Dato : 12-07-07 12:45

Nogen her i gruppen der kan anefale en god og forholdvis billig GSM Gateway
som har analog tilslutning.

Skal bruges ved en alarm til en malkerobot ved en landmand der er ved at
være træt af at hver gang der er lyn og toden så slår ned via telefon
forbindelsen og smadre alt hans udstyr selvom der er lynsikringer og alt på
udstyret.

Så er ikke det store krav andet end den skal være analog og bare kunne
bruges til at ringe ud via, så alarmen kan give en telebesked.

Håber der er nogen der kender noget, for alt jeg lige kan finde starter fra
3000 og opefter, som jeg synes er lige i overkanten.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 12-07-07 13:50

Kim M Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Håber der er nogen der kender noget, for alt jeg lige kan finde
> starter fra 3000 og opefter, som jeg synes er lige i overkanten.

hmm... 3000 er vel hurtigt "tjent" ind hos en landmand... er det i øvrigt
ikke noget han kan sætte på kontoen for "småindkøb"?

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre
ointeret propoganda "

Fra : Kim M Jørgensen

Dato : 13-07-07 06:53

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> hmm... 3000 er vel hurtigt "tjent" ind hos en landmand... er det i øvrigt
> ikke noget han kan sætte på kontoen for "småindkøb"?

Ja helt enig men desværre er mange af sådanne landmænd halv nærige og skal
helst være så billigt som muligt.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 13-07-07 10:18

Kim M Jørgensen wrote:

> Ja helt enig men desværre er mange af sådanne landmænd halv nærige og
> skal helst være så billigt som muligt.

hehe.. kender typen... som så alligevel brokker sig når det billige pis går
i stykker og de skal ud og bruge flere penge på noget nyt...
i stedet for bare at købe kvalitet med det samme...

inden du køber noget tror jeg du skal undersøge om de kan holde til at sidde
i det miljø... det er vel i en stald det skal sidde ikke?

Fra : Blip

Dato : 12-07-07 14:27

On 12 Jul., 13:44, "Kim M Jørgensen" <kimrem...@teledi.dk> wrote:
> [...]
>
> Håber der er nogen der kender noget, for alt jeg lige kan finde starter fra
> 3000 og opefter, som jeg synes er lige i overkanten.

Ja, PSTN til GSM gateways er forholdsvis dyre, men prøv at kikke her :
http://www.scanbit.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=203874
Prisen er ca. 1800 kr.

Du skal dog lige huske en akkumulator skal købes ved siden af, hvis du
ikke allerede har nødstrøm, da den jo ellers ikke kan sende ved
strømsvigt.
Modulet kan kun videresende talebeskeder, ikke alarmprotokoller til
vagtcenraler såsom SIA, men du skal jo bruge tale, så er der ingen
problemer.

Du kan jo fremover spare udgiften til en fastnetlinie til alarmen, GSM-
abonnementer fåes jo rask væk for en 20'er og måneden.

/Voblip

(De billigste PSTN til GSM gateway med indbygget akkumulator lå i
omegnen af 2500 sidste jeg skulle bruge en)

Fra : Kim M Jørgensen

Dato : 13-07-07 06:54

Der ser da utrolig lovende ud, så siger ihverfald mange tak for hjælpen.

Fra : Madsen58

Dato : 28-07-07 16:12

Kim M Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Håber der er nogen der kender noget, for alt jeg lige kan finde
> starter fra 3000 og opefter, som jeg synes er lige i overkanten.

Her er et par muligheder:
http://www.discountphonesystems.co.uk/acatalog/Ericsson.html
--
Hilsen Madsen