Aldi's Topcom Butler 900 DECT Deskphone + ~
Fra : Testresultater af tr~

Dato : 04-07-07 15:36

Hermed en meget kort kviktest af Aldi's Topcom Butler 900 DECT
Deskphone + Cordless Handset vedr. lyd- og talekvalitet samt
rækkevidde.

TRÅDLØST HÅNDSÆT:
Normal samtaletilstand (ikke håndfri):
Indgående: DÅRLIG.
Udgående: OK.

Håndfri samtaletilstand:
Indgående: OK.
Udgående: OK.

FASTNET-/BORDENHEDEN (MED LEDNING):

Udgående: DÅRLIG.

RÆKKEVIDDE:
Ikke optimal. Niveau: middel.

Med venlig hilsen

Bent Andersen
TESTRESULTATER AF TRÅDLØSE TELEFONER
www.cordless.ninja.dk

Fra : Snakee

Dato : 07-07-07 02:46

Den Wed, 04 Jul 2007 16:36:18 +0200 skrev Testresultater af trådløse
telefoner:

> Hermed en meget kort kviktest af Aldi's Topcom Butler 900 DECT
> Deskphone + Cordless Handset vedr. lyd- og talekvalitet samt
> rækkevidde.

Dette er ikke personligt ment imod dig men hvem fanden gider at bruge penge
på lort fra Topcom.

Alt hvad de sætter deres klamme røv på, går galt. Jeg har ikke ejet eet
eneste produkt fra dem som ikke har været noget lort.

Har haft et DECT-headset fra dem. Jeg havde lige købt det og ville pakke
det ud. Da jeg tog det på øret knak hængslet til krogen. Det var ikke
engang 2 timer gammelt

Et sæt PMR-radioer der skratter så meget selv hvis de er helt tæt på
hinanden at man skal gætte sig frem til hvad den anden siger.

Min ven ville købe en dobbelt trådløs telefon (2 telefoner og en base) fra
dem. Jeg advarede ham men det skulle partout være Topcom. Nu er de smidt
ud da de ikke virkede mere, De var under 1 år gamle

Konklusion: Topcom er bare noget lort

Snakee

Fra : Testresultater af tr~

Dato : 08-07-07 08:48

Hej Snakee.

Mange tak for dit indlæg vedr. Topcom's produkter.

Jeg synes, det er meget fint, du kommer frem med, hvad der er galt med
Topcom's produkter. Det skulle gerne være med til, at få Topcom op af
stolene og gøre deres produkter endnu bedre, må man håbe Men jeg
gætter på, at de nok kun gider, at kigge på profitten.

Topcom indkøber OEM-produkter fra mange forskellige producenter i
Østen, men det der er problemet, og hvor kæden hopper af, er at de
ikke har en ordentlig egen kvalitetskontrol for, hvad de køber hjem.
Hvis de havde en kvalitetskontrol der stillede nogle ordentlige krav
til producenterne, så ville det aldrig gå så galt ude ved forbrugeren.
Mange gange er det faktisk kun små tekniske bagateller, der er
problemet, men som ville gøre den meget store forskel ude ved
forbrugeren. Men det er ikke kun et problem for Topcom, det er et
problem for mange andre leverandører, desværre.

Der er importører/distributører, som har en vis kvalitetskontrol , men
selvom de har kendskab til en masse tekniske problemer ved deres
produkter, så udgiver de bevidst dem alligevel på det danske marked.
Jeg har set og oplevet det gang på gang. Sørgeligt, men sådan
forholder det sig bare. Her er forbrugeren virkelig den store taber.
Og teleindustrien sidder bare og kigger passivt til. Utroligt!

> [...]

>dem. Jeg advarede ham men det skulle partout være Topcom. Nu er de smidt
>ud da de ikke virkede mere, De var under 1 år gamle

Det ville være dejligt, hvis du lige kunne skrive modelnumrene på for
DECT-headsettet, PMR-radioerne samt på de trådløse Duo trådløse
telefoner.

På forhånd mange tak

Med mange venlige hilsner

Fra : Snakee

Dato : 14-07-07 20:02

Den Sun, 08 Jul 2007 09:47:39 +0200 skrev Testresultater af trådløse
telefoner:

> Det ville være dejligt, hvis du lige kunne skrive modelnumrene på for
> DECT-headsettet, PMR-radioerne samt på de trådløse Duo trådløse
> telefoner.

Jeg har haft lidt travlt og har ikke været så meget på usenet men jeg skal
nok vende tilbage ang. duo-telefonerne

PMR-radioerne var Topcom TwinTalker 5000
headsettet må have været Butler 300+ så vidt jeg lige kan søge mig frem
til. Duo-sættet skal jeg nok prøve at finde ud af modelnummeret på senere.

> På forhånd mange tak

Selvtak