Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Børne opsparingen??
Fra : TomJones

Dato : 31-07-07 10:01

Hej

Som Far på 5 dag tænker man jo lidt over
alle de mange ting som kommer ilivet for sådan et
lille nyt menneske...

Regner med at kontakte min andelskasse omkring
1) Børne opsparingen som skal gå til 21 år.
Beløbet 100 - 200 kr. månedligt.

2) Opsparingen til konfirmationen 100,- kr. månedligt.

Hvad kan man som alm. lønmodtager uden store egne
opsparinger mv. forvente til disse 2 opsparinger som jo er
låst fast rigtig mange år? mht. bl.a. renten..

Og er der noget mht. selvangivelsen?

Mvh
TJ

Fra : S.L

Dato : 31-07-07 12:24

"TomJones" <Nono@honny.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> opsparinger mv. forvente til disse 2 opsparinger som jo er
> låst fast rigtig mange år? mht. bl.a. renten..

Hvad renten angår så check med det enkelte pengeinstitut - der kan være
store forskelle. Det er set, at man nogen steder har 'tilbud' på den slags
opsparing.

SKAT er bedøvende ligeglade - så derfor er der ikke noget til
selvangivelsen. For mange år siden var indskud fradragsberettigede - det er
de ikke længere.

Knud

Fra : Michael

Dato : 31-07-07 23:36

"TomJones" <Nono@honny.com> wrote in message
> [...]
> opsparinger mv. forvente til disse 2 opsparinger som jo er
> låst fast rigtig mange år? mht. bl.a. renten..

Check www.mybanker.dk først inden du går til din nuværende bank.
Renteforskellen over 21 år kan være meget stor. Hvis det er muligt for jer,
så indbetal de maksimale 3000 kr. årligt hvert år lige efter nytår på én
gang for at udnytte den skattefrie rente optimalt.