Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvor mange år kan SKAT gå tilbage i selvan~
Fra : urlex

Dato : 26-07-07 15:24

Vi talte her i eftermiddagskaffen om hvor mange år SKAT kan gå tilbage
i selvangivelserne og foretage rettelser, mener at en skatteminister
udtalte 3 år pga borgernes sikkerhed. Har prøvet at søge men fandt
ikke noget, ved nogen her noget og gerne et link - tak.
vh urlex

Fra : nvm

Dato : 26-07-07 17:42

urlex skrev:
> [...]
> udtalte 3 år pga borgernes sikkerhed. Har prøvet at søge men fandt
> ikke noget, ved nogen her noget og gerne et link - tak.

Det er 3 år fra selvangivelsesfristen og forkortet til 1 år for
almindelige (ikke udvidet) selvangivelse.

Beskrevet her
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=130507&vID=201537&i=149&action=open#i130507

Fra : -= JF =-

Dato : 26-07-07 17:58

nvm skrev:

> Det er 3 år fra selvangivelsesfristen og forkortet til 1 år for
> almindelige (ikke udvidet) selvangivelse.

Betyder det reelt, at hvis man har været 'kreativ' med sin selvangivelse
og skat først opdager det efter 1 ell. 3 år, - så er man sluppet afsted
med det?

--
Mvh. John

Fra : nvm

Dato : 27-07-07 07:23

-= JF =- skrev:

> Betyder det reelt, at hvis man har været 'kreativ' med sin selvangivelse
> og skat først opdager det efter 1 ell. 3 år, - så er man sluppet afsted
> med det?

Ja, skattevæsenet skal have startet sagen inden fristen.
Omvendt kan du heller ikke få ændret selvangivelsen længere tilbage,
hvis du fx har glemt et fradrag.

Fra : -= JF =-

Dato : 27-07-07 08:52

nvm skrev:

> Ja, skattevæsenet skal have startet sagen inden fristen.

Det var pokkers! Jeg var overbevist om at der var en 5-års
forældelsesfrist på sådanne sager. Af samme grund gemmer vi her i huset
også vores selvangivelser i min. 5 år... Ret beset kan man jo smide den
gamle ud når den nye er indsendt.

> Omvendt kan du heller ikke få ændret selvangivelsen længere tilbage,
> hvis du fx har glemt et fradrag.

Det er vel fair nok. Lige for lige når venskab skal holdes

--
Mvh. John

Fra : urlex

Dato : 26-07-07 21:13

On 26 Jul., 19:41, nvm <n...@pengemand.dk> wrote:

> Det er 3 år fra selvangivelsesfristen og forkortet til 1 år for
> almindelige (ikke udvidet) selvangivelse.
>
> Beskrevet herhttp://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=130507&vID=201537&i=149&action=open#...

Tak - men under hvilket bogstav og løbenr. findes denne 1 år hhv 3 års
regel ?
Udvidet selvangivelse er for erhvervsdrivende og dem med aktier og
anparter eller ?
vh urlex

Fra : nvm

Dato : 27-07-07 07:30

urlex skrev:

> [...]
> regel ?
> Udvidet selvangivelse er for erhvervsdrivende og dem med aktier og

Har du prøvet at læse hvad der linket henviser til?

Det er selvfølgelig primært afsnit G.1.1.1

1-års fristen er beskrevet undet G.2, hvor afsnit G.2.2 beskriver hvem
den ikke gælder.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=360055&vID=201537&i=152#i360055