Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Danske Bank eller ej? Bedste bank for låne~
Fra : pinkfloydhomer@gmail~

Dato : 26-07-07 01:45

Når jeg engang bliver rig, så vil jeg sikkert vægte nogle andre
parametre højt. Men lige nu hvor jeg er relativt ung og nyuddannet,
har masser af studiegæld og anden gæld, har et barn og en kæreste på
SU og ingen ejer- eller andelsbolig har, er det ting som lånevillighed
og renteniveau osv. der er vigtige for mig/os.

Vi har lige nu Forstædernes Bank, mest fordi de havde et godt tilbud
til studerende for nogle år siden og en billig kassekredit osv. Vi er
så blevet kontaktet af Danske Bank her midt i deres privatkunde-
offensiv. Det ser umiddelbart ud til vi vi ville kunne få lov at slå
alle vores lån sammen (undtagen de billige studielån, naturligvis), og
få lov at sidde for et månedligt afdrag der er væsentligt mindre end
det vi betaler nu. Jeg ved godt at det så kommer til at tage længere
tid, men det giver noget luft i økonomien som vi behøver, plus at det
måske kunne åbne op for mere fornuftige langtidsinvesteringer som
f.eks. en andels- eller en ejerbolig eller noget andet.

Jeg har af forskellige personlige årsager ikke specielt meget lyst til
at have Danske Bank hvis jeg kan undgå det. Så jeg vil gerne høre
nogle gode bud på banker som kan tilbyde det samme som Danske Bank,
eller måske bedre.

Hvilken bank er den bedste i vores situation?

Antallet og beliggenheden af fysiske filialer er ikke vigtig for os.
Vi bruger mest webbank. Det vigtigste er nok at vi kunne få lov at
låne de samme penge som vi låner nu, men med et væsentligt lavere
månedligt afdrag/længere løbetid. Vi vil naturligvis også gerne have
så få og små gebyrer som muligt og så lave udlånsrenter som muligt
osv. Desuden må banken godt kunne rådgive og hjælpe os hvis vi skal ud
på boligmarkedet. Vi bor i Storkøbenhavn.

Har I nogle gode forslag?

Mvh. David

Fra : Jesper Andersen

Dato : 26-07-07 09:24

Hej David,
Jeg har selv Danske Bank nu efter BG bank blev slået sammen med dem og
jeg var heller ikke særlig vild med Danske Bank, men de har sku oppet
sig må jeg sige, og jeg er yderst tilfreds med dem, men der skal
selvfølgelig også mange gode oplevelser til før man glemmer 1 dårlig.

Men hvis Danske Bank ikke er noget for dig, synes jeg du skal tage fat
i Jydske Bank som i særdeleshed gør det godt. Har kun hørt godt om
dem. Men tag ned i den nærmeste filial og aftal et møde med dem og hør
om mulighederne, og sammenlign gerne med flere inden du vælger.

Hvis du ikke har brug for personlig rådgivning, så findes der jo
efterhånden en del Internet Banker.

Mvh
Jesper

Fra : urlex

Dato : 26-07-07 11:28

On 26 Jul., 11:23, Jesper Andersen <jaREM...@sindby.dk> wrote:
> [...]
> om mulighederne, og sammenlign gerne med flere inden du vælger.
>
> Hvis du ikke har brug for personlig rådgivning, så findes der jo

Der er også AmagerBanken.dk og Skandiabanken.dk(netbank).
Igen låner alle banker penge ud mod kaution eller mod ejerpantebrev
vh urlex

Fra : S.L

Dato : 26-07-07 11:28

Får du et fornuftigt tilbud så skift dog.
Får du et tilbud fra X-bank om ½ år, som er endnu bedre - så skift igen.

Du gifter dig jo ikke med banken for tid og evighed, så tag dog varen hvor
den har en fornuftig pris/vilkår aktuelt.

Knud

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 01-08-07 13:09

> [...]
> SU og ingen ejer- eller andelsbolig har, er det ting som lånevillighed
> og renteniveau osv. der er vigtige for mig/os.

Lige nu er det måske ikke så relevant for dig, hvis du vil låne mange penge, men overvej den senere:

http://www.folkesparekassen.dk/ eller en tættere beliggende afdeling hørende under http://www.jak.dk/

Lige nu:

http://www.lsb.dk/

Husk desuden at; hvis man først stifter stor gæld, så er det svært eller umuligt at skifte bank, med mindre man har et usædvanligt vellønnet job. Så vælg omhyggeligt; du kan risikere at hænge på den bank resten af livet.

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 02-08-07 14:19

"Jens C. Hansen" <175.519_dsl@vip.cybercity.invalid> skrev i en
meddelelse news:46b077e4$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> eller umuligt at skifte bank, med mindre man har et usædvanligt
> vellønnet job. Så vælg omhyggeligt; du kan risikere at hænge på den

Hvorfor det?

MVH
Thomas

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 02-08-07 15:16

Thomas Eg Jørgensen wrote:
> "Jens C. Hansen" <175.519_dsl@vip.cybercity.invalid> skrev i en
> meddelelse news:46b077e4$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Hvorfor det?

Egen erfaring. Jeg har prøvet de sidste 5 år at skifte bank (væk fra DB), og har fået afslag efter afslag.
Eneste begrundelse er min studiegæld og resten af et boliglån, sammenholdt med at jeg ikke har noget fast job (har mest vikarjob).

Hvis det ikke lige var fordi jeg for nylig har arvet så meget, at jeg kan betale min gæld af på én gang, så havde jeg faktisk opgivet at komme væk fra DB på denne side af pensionsalderen.