Konto Tyskland (netbank) - muligt ?
Fra : myicq

Dato : 11-07-07 21:49

Jeg har af og til brug for at betale til private i Tyskland
(onlinekøb), og jeg blev lidt træt af de danske banker
denne gang, da jeg for 5 Eur betalte godt 38 gange så meget
(altså ca 190 kr) for overførslen.

Da jeg ved at det internt i Tyskland ikke koster noget
at overføre under 12.000 Eur, ville det jo være ideelt at
have en tysk konto.

Ikke til kort, udlån etc, bare til at overføre penge til
(ex: 200 Eur), og derfra kunne overføre småbeløb.

Er det muligt ?

Jeg har søgt lidt omkring, nogle steder _er_ det muligt,
andre steder ikke (kræves bopæl i Tyskland).

Er der nogen her som har lykkedes med projektet ?

Fra : Jens Johansen

Dato : 11-07-07 21:54

"myicq" <myicq2@3gmx.net4> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre steder ikke (kræves bopæl i Tyskland).
> Er der nogen her som har lykkedes med projektet ?

Prøv at spørge i din bank om de samarbejder med udenlandske banker.
Det koster normalt et md/kvartalsgebyr, men det er muligt gennem de stører
banker.
Vh. Jens

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-07-07 08:45

> [...]
> andre steder ikke (kræves bopæl i Tyskland).
>
> Er der nogen her som har lykkedes med projektet ?

Ellers er det gebyrfrit i skandiabanken, dog skal beløbet svare til mindst
100 kr.

Mvh Niels

Fra : Mureren

Dato : 12-07-07 12:00

> [...]
> (onlinekøb), og jeg blev lidt træt af de danske banker
> denne gang, da jeg for 5 Eur betalte godt 38 gange så meget

Sådan en udlandsoverførsel koster 15 kroner i Nordea, hvis du oplyser IBAN
og BIC ved overførslen.

Mvh.
Mureren

Fra : urlex

Dato : 12-07-07 13:47

On 12 Jul., 13:59, "Mureren" <mureren_tag_det_v...@mail.tele.dk>
wrote:

> Sådan en udlandsoverførsel koster 15 kroner i Nordea, hvis du oplyser IBAN
> og BIC ved overførslen.
>
> Mvh.
> Mureren

og er gratis i DanskeBank, hvis du selv gøre arbejdet via netbank husk
IBAN og SWIFT nr. og de skal være korrekte !
vh urlex

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 27-07-07 19:51

Måske Sydbank. Mener de har fillial i tyskland