Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Varde Bank - VB finans - så er der sat pun~
Fra : Anders Majland

Dato : 02-07-07 09:16

Så er varde bank endeligt lukket og slukket ...

Det tab jeg har lidt må jeg så kunne fratrække i kommende aktieindkomst uden
tidsbegrænsning (
http://www.bankinvest.dk/DK/showpage.aspx?pageid=563 )

(Det bliver godt nok lidt af et detektivarbejde at finde tilbage til hvad
jeg købte dem til i 80'erne, og dermed hvor stor tabet reelt er ...)
--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Bjarke

Dato : 23-07-07 22:38

On Jul 2, 10:15 am, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Så er varde bank endeligt lukket og slukket ...
>
> Det tab jeg har lidt må jeg så kunne fratrække i kommende aktieindkomst uden
> tidsbegrænsning (http://www.bankinvest.dk/DK/showpage.aspx?pageid=563)

Hvis du ikke har været skattepligtig af eventuel gevinst, så kan du
heller ikke fratrække tab.
Det er for eksempel tilfældet hvis du frem til 01.01.2006 ikke har
haft aktier for mere end "bagatelgrænsen" på ca. 100.000kr
(I grove træk - detaljerne er lidt mere komplicerede, hvis du fx har
bevæget dig på grænsen af bagatelgrænsen).

Derudover er der måske noget med at tabet anses for realiseret ca. når
selskabet erklæres konkurs, dvs. måske før aktien indløses til kurs 0.

Mvh. Bjarke