Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Køb af ejendom med en ekstra grund - finan~
Fra : jordihoet

Dato : 25-06-07 19:03

Hej gruppe

Jeg påregner at købe en ejendom i Sønderjylland. Ejendommen ligger på
landet i landzone og er knap 1 Ha. Ejeren har udmatrikuleret/udstykket
en byggegrund på 1400 kvm ud over dette af den oprindelige matrikel,
som nu ligger i byzone. (Det er en sammenhængende matrikel
oprindeligt)

Jeg kan købe ejendommen eller ejendommen OG grunden. Jeg vil gerne
købe grunden med, men jeg er lidt i tvivl om
finansieringsmulighederne. Så vidt jeg forstår må grunden kun belånes
med 40% realkreditlån?

I følge en ejendomsmægler jeg har snakket med, så kan realkreditlånet
på købet af ejendommen muligvis skrues sammen på en måde, så
ejendommen købes som en samlet hmmm....ejendom. Altså, at jeg
smider købsprisen inklusiv den ønskede pris for den tilhørende grund -
som ligger lige op af baghaven - og belåner det hele med 80%

Er der nogen dette giver bare en lille smule mening for?

(Jeg vil selvfølgelig beholde muligheden for at sælge grunden om 5-10
år.)