Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvad med i om http://www.asschenfeldtinves~
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-06-07 19:50

Hej,

Hvad mener i om:

http://www.asschenfeldtinvest.dk/ ?

Som en investering? De har banner-reklamer rundt omkring på diverse
websites.

Holder det, eller holder det ikke? Mit bud er det sidste men jeg ved
det ikke.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : S.o.L

Dato : 22-06-07 21:01

Hvis man vidste på forhånd, at det holder, var der ingen grund til reklamer
eller noget som helst. Så ville alle jo kaste penge i det.

Knud

Fra : Poulsen

Dato : 27-06-07 21:34

Så vidt jeg kender til projekterne, så er de relevante, hvis du har en årlig
indkomst på op mod millionen, således at du kan få et ordentlig fradrag i
din topskat.

Personligt foretrækker jeg at skyde penge ind på en ratepension, for at få
fradrag i topskatten og så investere disse pt. i formuepleje.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 28-06-07 11:28

Poulsen> Så vidt jeg kender til projekterne, så er de relevante,
Poulsen> hvis du har en årlig indkomst på op mod millionen,
Poulsen> således at du kan få et ordentlig fradrag i din topskat.

Jeg tror risikoen er for stor...

Poulsen> Personligt foretrækker jeg at skyde penge ind på en
Poulsen> ratepension, for at få fradrag i topskatten og så
Poulsen> investere disse pt. i formuepleje.

Det tror jeg også er bedre... Tak for svar, iøvrigt.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Kim

Dato : 23-06-07 13:14

On Fri, 22 Jun 2007 20:49:43 +0200, megafedt@hotmail.com (Martin
Jørgensen) wrote:

> [...]

>websites.

>Holder det, eller holder det ikke? Mit bud er det sidste men jeg ved

Du er off-topic i denne gruppe ( dk.penge ).

Sæt venligst fut til relevant gruppe, hvis du endelig skal kryds-poste.

fut : dk.admin.netikette
--
Kim

Fra : S.o.L

Dato : 23-06-07 14:25

"Kim" <k@x.x> skrev i en meddelelse

> Du er off-topic i denne gruppe ( dk.penge ).
>
> Sæt venligst fut til relevant gruppe, hvis du endelig skal kryds-poste.

Slap dog af din hjernedøde idiot - hvor andre steder end her hører det
spørgsmål hjemme?
Hvis du ikke er tilfreds kan du da bare undlade at læse det.

Knud

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-06-07 14:30

S.o.L skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Slap dog af din hjernedøde idiot - hvor andre steder end her
> hører det spørgsmål hjemme?

Det hører helt klart til i news:dk.penge.investering

- det burde så ikke være krydspostet i dk.penge uden at gøre
opmærksom på det.

Jan

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-06-07 15:13

Jan> Det hører helt klart til i news:dk.penge.investering

Jan> - det burde så ikke være krydspostet i dk.penge uden at gøre
Jan> opmærksom på det.

Hvad med at at du skrider så? Eller du kan prøve at få ændret
beskrivelsen / fundatsen for dk.penge, inden du farer op. Der står
faktisk direkte:

-----
2. Beskrivelse:
Oekonomi, *INVESTERING*, budgettering og andet om penge

3. Fundats:
Gruppen er ment som en generel topgruppe for alt der har med
penge at gøre.

Eksempler på emner der kan debatteres i gruppen:

* Hvordan sikre jeg at jeg har penge sidst i måneden?
(budgettering)
* Hvordan skaffer jeg penge til min gode ide? (fundraising)
* Hvordan placerer jeg bedst min opsparing? (*INVESTERING*)
osv. osv...
-----

Der er ikke så meget at tage fejl af. Spørgsmålet hører *DIREKTE* ind
under :

"* Hvordan placerer jeg bedst min opsparing? (*INVESTERING*)"

Og spørgsmålet hører også ind under d.p.i., så næste gang bør du måske
prøve at læse lidt på usenet.dk, om hvad der hører ind under de
forskellige grupper, inden du udtaler dig om hvor et indlæg hører
hjemme og hvor det ikke gør det.

Hvis du er ny på usenet: Det sker rent faktisk fra tid til anden, at
et emne har relevans i 2 grupper samtidigt og det er fuldt ud lovligt
at få kommentarer fra begge grupper, for det tilfælde.

Hvis der var en særlig grund til at skelne mellem svaret fra den ene
gruppe ift. svaret fra den anden gruppe (f.eks: typisk/oftest hvis
indholdet for den ene gruppes vedkommende er uønsket i den anden
gruppe), så er det muligt at nogen vil/gider/føler sig forpligtet til
at gøre opmærksom på xpost (der er intet krav om det). Men når emnet
er ontopic i begge grupper, gør det ingen forskel hvor det bliver
postet. Der er netop intet hensyn at tage i det tilfælde.

Iøvrigt kan jeg se at du selv har x-postet til begge grupper, så hvor
smart syntes du selv du er? Hvis nogen vil have svaret i den ene
gruppe fremfor den anden, så er det meningen at de selv skal lave fut
eller xfut (hvilket du ikke engang har gidet)!

FUT: alt.idiots (det betyder at jeg afviser hele dit indlæg og ikke
gider at diskutere det yderligere, jeg anser indlægget for "støj" og
ser frem til at læse ontopic svar da jeg anser diskussionen for
uddebateret jvf. fundatsen for dk.penge m.m.).

Det er INVESTERINGS-spørgsmålet der er interessant, nu det direkte
fremgår af usenet.dk, at emnet er ontopic i begge grupper (og derfor
fuldt lovligt at xposte til begge grupper, hvor det har relevans).

Hvis jeg skal spørge på en anden måde, så handler emnet om hvorvidt
nogen kunne finde på at kaste penge i projektet og hvorfor/hvorfor
ikke.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-06-07 21:57

Den 23-06-07 16.12 skrev Martin Jørgensen følgende:

> Hvad med at at du skrider så? Eller du kan prøve at få ændret
> beskrivelsen / fundatsen for dk.penge, inden du farer op. Der står
> faktisk direkte:

Nu vil jeg ikke ligefrem betegne Jans svar som, at han "farer op", den
betegnelse passer bedre på dit indlæg.

Man bør tilstræbe altid at holde en sober tone. Dels fordi det gør det
rarere at benytte nyhedsgrupperne, og dels fordi man så ikke risikerer
at udstille sig selv, når man fremturer - og tager fejl.

Det er meget fint, du kan citere en hel masse fra fundatsen, men du
sprang lige over dette afsnit:

"Emner som har fået oprette en speciel undergruppe henvises til
denne gruppe og bør ikke debatteres i topgruppen. Bemærk også
eksistensen af dk.videnskab.oekonomi for diskussioner af rent
teoretisk karrakter. "

Afsnittet er sikkert tilføjet af hensyn til dem, der ikke har så godt
kendskab til nyhedsgrupperne. Det er nemlig ikke sikkert de ved, at en
debat bør føres i en eventuel undergruppe, hvis der er en sådan, og at
det ikke er altid, at topgruppens fundats opdateres, når der oprettes en
ny undergruppe.

> FUT: alt.idiots (det betyder at jeg afviser hele dit indlæg og ikke

FUT ikke overholdt i dette svar, som er krydspostet til
dk.penge.investering og dk.penge. Til gengæld har jeg sat opfølgning til
netikettegruppen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-06-07 16:40

> [...]

Kim> det gør det rarere at benytte nyhedsgrupperne, og dels fordi
Kim> man så ikke risikerer at udstille sig selv, når man fremturer

Jeg har ikke taget fejl. Det jeg skrev kom *DIREKTE* fra fundatsen i
stedet for noget holdningsmæssigt (som i dit tilfælde).

Der står *EKSPLICIT* (det betyder: "udtrykkeligt"):

> [...]

Kim> til denne gruppe og bør ikke debatteres i topgruppen. Bemærk
Kim> også eksistensen af dk.videnskab.oekonomi for diskussioner af

Sålænge noget direkte står i fundatsen hører til i dk.penge, er sagen
klokkeklar. Hvad du mener ikke hører til dk.penge er altså i klar
modstrid med fundatsen for samme gruppe og så vejer det der
*EKSPLICIT*/udtrykkeligt står skrevet vedr. "investerings-spørgsmålet
omkring opsparing" altså tungere end det der står skrevet i mere
generelle vendinger (som oftest har undtagelser til reglen).

Vi har *DIREKTE* fra fundatsen at emnet hører til i dk.penge. Det
vejer altså tungere end indirekte henvisninger til undergrupper (som
så må gælde det der ikke direkte står i fundatsen, f.eks. netop
dk.videnskab.oekonomi, hvor spørgsmålet netop ikke blev stillet i).

Kim> Afsnittet er sikkert tilføjet af hensyn til dem, der ikke har
Kim> så godt kendskab til nyhedsgrupperne. Det er nemlig ikke
Kim> sikkert de ved, at en debat bør føres i en eventuel

En debat bør føres der hvor den hører hjemme. Derfor laver jeg FUT på
dette indlæg igen (da emnet du bringer op er off-topic), til en anden
gruppe. Du kan/bør evt. diskutere emnet for fundats-ændring videre med
andre andetssteds. Emnet har ærligt talt ikke min store interesse og
sålænge fundatsen direkte og udtrykkeligt anfører at det oprindelige
emne hører hjemme i dk.penge, så vejer fundatsen altså tungere end din
mening.

Kim> undergruppe, hvis der er en sådan, og at det ikke er altid,
Kim> at topgruppens fundats opdateres, når der oprettes en ny
Kim> undergruppe.

Jeg vil foreslå dig at arbejde på at rette i fundatsen, hvis du mener
at fundatsen skal se anderledes ud så den bedre passer til din smag,
hvis du mener at have fundet en fejl i fundatsen eller hvis du mener
at fundatsen er direkte "forkert" eller hvis du mener at fundatsen er
modstridende (listen ikke udtømmende).

Indtil fundatsen er rettet, gælder den nuværende form og ordlyd.

Kim> FUT ikke overholdt i dette svar, som er krydspostet til
Kim> dk.penge.investering og dk.penge. Til gengæld har jeg sat
Kim> opfølgning til netikettegruppen.

FUT ikke overholdt i dette svar. FUT: alt.idiots (hvor jeg mener
indlægget passer bedre).

Du bør ærligt talt arbejde på at få ændret fundsatsen, hvis du
virkeligt mener at den skal ændres således at man ikke længere må
diskutere:

"Hvordan placerer jeg bedst min opsparing? (*INVESTERING*)", i dk.penge.

Din holdning har nok aldrig været de nuværende fundatsskribenters
holdning, når de nu udtrykkeligt skriver som de har gjort. Så er
eneste løsning altså at rette ind efter det der til enhver tid
gældende står skrevet. Og det er jo netop det der er sket.

Man kan altså ikke betvivle noget der udtrykkeligt står skrevet
der. Men du er altså velkommen til at få ændret fundatsen, hvis du har
et stort problem med at der f.eks. eksplicit/udtrykkeligt står skrevet
i den: