Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Mystisk dankorthævning
Fra : Lars

Dato : 17-06-07 17:58

Hej!

Der er for et par dage siden dukket en mystisk hævning op på mit dankort.
Det drejer sig ikke alverden, 175,00 DKK, men jeg har absolut ingen
erindring om at have brugt kortet denne dag. Min bank vil gerne undersøge
det, men de vil have 250,00DKK hvis, som de siger, "trækket er berettiget".

Pengene er hævet med en notits der siger "MICHAEL HALLE", hvilket absolut
ikke siger mig noget. En google søgning giver intet. Er der nogen som kender
noget til hvem eller hvad "MICHAEL HALLE" er?

Er der nogen måder jeg selv kan undersøge den slags ting eller skal jeg via
banken (og altså betale hukommelsespenge, hvis jeg husker forkert)?

m.v.h Lars

Fra : alexbo

Dato : 17-06-07 18:01

"Lars" <a.b.c@a.c.b> skrev i

> [...]
> kender
> noget til hvem eller hvad "MICHAEL HALLE" er?

Taxa vognmand.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jens G

Dato : 17-06-07 18:45

On Sun, 17 Jun 2007 18:57:39 +0200, "Lars" <a.b.c@a.c.b> wrote:

>Pengene er hævet med en notits der siger "MICHAEL HALLE", hvilket absolut
>ikke siger mig noget. En google søgning giver intet.

Der dukker da nogle resultater op på Michael Halle, synes jeg:
http://www.google.dk/search?q=michael+halle&hl=da&lr=lang_da&start=10&sa=N

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 17-06-07 19:51

Lars wrote:

> [...]
> det, men de vil have 250,00DKK hvis, som de siger, "trækket er berettiget".

Jamen, hvis du ikke er i tvivl koster det jo ikke noget.
Hvad venter du på.?

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Niels Bengaard

Dato : 18-06-07 18:58

> [...]
> via
> banken (og altså betale hukommelsespenge, hvis jeg husker forkert)?

Google giver da monster mange hits på Michael Halle, ellers tjek selskaber
her
http://cvr.dk/Site/Forms/CompanySearch/CompanySearch.aspx?navn=michael%20halle

Mvh Niels

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 19-06-07 17:57

Hejsa

Hvad pokker er det for en bank der vil have 250,- for lige at taste
lidt i PBS systemet for at se hvem der har trukket pengene - det taget
max 1 min for banken !

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 20-06-07 03:17

www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk wrote:
> Hejsa
>
> Hvad pokker er det for en bank der vil have 250,- for lige at taste
> lidt i PBS systemet for at se hvem der har trukket pengene - det taget
> max 1 min for banken !

Det er vel pr definition muligt for brugeren at gøre dette helt selv,
via et ordentligt NetBank system, uden at skulle besvære bankens
medarbejdere.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Horatio Elmekvist Ha~

Dato : 21-06-07 07:35

Peter Knutsen wrote:

> Det er vel pr definition muligt for brugeren at gøre dette helt selv,
[klip]

Hvordan lyder denne definition da? Og hvad er det en definition på?

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 21-06-07 16:06

Hesja

>Det er vel pr definition muligt for brugeren at gøre dette helt selv,
>via et ordentligt NetBank system, uden at skulle besvære bankens
>medarbejdere.

j i principet

men danske netbanker oplyser kun "forretningsnavnet" på den der
trækker pengene - ikke en fuld adresse...

Men det kan banken se via PBS

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-06-07 18:02

www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk wrote:
> j i principet
>
> men danske netbanker oplyser kun "forretningsnavnet" på den der
> trækker pengene - ikke en fuld adresse...

Netop. Danske netbanker er *ikke* ordentlige netbanker.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-06-07 18:44

> men danske netbanker oplyser kun "forretningsnavnet" på den der
> trækker pengene - ikke en fuld adresse...

Problemet kan være at man ved nærmere eftertanke godt kan huske at man købte
noget hos Bageren, men at Selskabet af 1.7.05 ApS ikke lige siger en noget.
Der ville adressen jo heller ikke nødvendigvis være en hjælp.

Mvh Maria

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-06-07 20:14

Maria Frederiksen wrote:
> Problemet kan være at man ved nærmere eftertanke godt kan huske at man købte
> noget hos Bageren, men at Selskabet af 1.7.05 ApS ikke lige siger en noget.
> Der ville adressen jo heller ikke nødvendigvis være en hjælp.

I mange tilfælde vil adressen sige én noget. Også selv om man (som jeg)
er fodgænger og derfor ikke altid lægger så meget vægt på gadenavne.

Desuden kan man altid slå virksomheden op på www.dgs.dk eller
www.krak.dk, hvis man har vejnavn, vejnummer og postnummer.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-06-07 20:38

> [...]
>
> Desuden kan man altid slå virksomheden op på www.dgs.dk eller www.krak.dk,
> hvis man har vejnavn, vejnummer og postnummer.

Det kan man da også med navnet - også i cvr-registret. Her i den konkrete
sag var det jo ret nemt og der havde adresse jo netop ikke hjulpet.

Mvh Maria

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 22-06-07 14:15

Hejsa

>Det kan man da også med navnet - også i cvr-registret. Her i den konkrete
>sag var det jo ret nemt og der havde adresse jo netop ikke hjulpet.

Ja hvis det er en danske hævning, ellers ikke !

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : René

Dato : 21-06-07 10:09

"Lars" <a.b.c@a.c.b> skrev i en meddelelse
> [...]
via
> banken (og altså betale hukommelsespenge, hvis jeg husker forkert)?

Er det ikke bare og sige til banken at man ikke kender noget til den hævning
og at de derfor bliver nødt til at tilbageføre det.. såfremt du vitterligt
ikke kender til den.. det skal man jo udfylde en tro og love erklæring på..
har oplevet at visse netbutikker bruger nogle sjove navne.. og det må da
være dem der skal sørge for navnet modsvarer der man har købt.

og det er da gratis og få gjort.

Hvis der så er en som mener at have penge tilgode så kommer der jo nok en
rykker monikke? (og den kan du så godt risikere at der kommer et gebyr på..
men de fleste accepterer hvis man betaler omgående uden gebyr for det er som
regel ikke bøvlet værd...)

mvh
René