Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvorlang tid tager det at kurssikre
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 16-06-07 20:59

Hej NG,

I mandags blev 6 % obligationsserien "frigivet". Jeg skal til at bygge hus,
og derfor er det op over, at jeg skal hjemtage et lån.

Jeg kontakter min bank mandag kl. 14.30 med beskeden om at hjemtage 6 %
lånet. Samtidig gav jeg besked om, at jeg ville kurssikre så hurtigt som
muligt. Da var kursen lige omkring 99,5.

Onsdag kl. 10 bliver jeg kontaktet af min bank. Jeg underskriver med det
samme den modtagne fax med henblik på at kurssikre. Da var kursen faldet med
godt 1 procentpoint, hvilket giver mig et kurstab på knap 25.000,-.

Spørgsmålet kort - er det normalt, at det skal tage så lang tid at kurssikre
et lån? Jeg erfarer andre steder, at hvis ikke mandag eftermiddag, så burde
det have være muligt at gøre det tirsdag formiddag.

Da jeg absolut er lægmand ud i større finansielle forhold, håber jeg at der
er nogle i gruppen der kan komme med viden / holdninger

På forhånd tak.

Hilsen

Bjarne

Fra : Anders Majland

Dato : 17-06-07 14:04

> [...]
> med godt 1 procentpoint, hvilket giver mig et kurstab på knap 25.000,-.
>
> Spørgsmålet kort - er det normalt, at det skal tage så lang tid at

Banken har sikkert først kursikret da de har modtaget din underskrift - Det
tager ikke mere end et par sekunder

/A

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 17-06-07 20:56

> Banken har sikkert først kursikret da de har modtaget din underskrift -
> Det tager ikke mere end et par sekunder
>
> /A

Hej Anders,

Jeg vil heller ikke fornægte dem i at vente på min underskrift. Det jeg
fisker lidt efter, er om der er nogen i gruppen der kender til
ekspeditionstiden. Den har jeg nemlig en tro på kunne være hurtigere, end
det jeg har oplevet.

/Bjarne

Fra : Anders Majland

Dato : 18-06-07 08:56

> [...]
> fisker lidt efter, er om der er nogen i gruppen der kender til
> ekspeditionstiden. Den har jeg nemlig en tro på kunne være hurtigere, end

Da jeg sad sammen med bankens sælger i 2002 for køb af hus ringede hun til
bankens afdeling for den slags, jeg fik kursen mundligt og skulle så
besluttet "med det samme" om jeg ville kursikre på den kurs.