kage contra slik
Fra : bj

Dato : 12-06-07 20:56

Hvad er forskellen rent energimæssigt mellem kage og slik?

jeg tænker på om det klart ville være bedst at byde sig selv slik set i
forhold til kage?

mvh
bj

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-06-07 21:09

bj skrev den 12-06-2007 21:56:
> Hvad er forskellen rent energimæssigt mellem kage og slik?
>
> jeg tænker på om det klart ville være bedst at byde sig selv slik set i
> forhold til kage?

Det kommer an på hvad det er for noget kage og hvad det er for noget slik.

Fortæl om ingredienserne, så kan vi hurtig lave en udregning.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : bj

Dato : 12-06-07 21:53

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> slik.
>
> Fortæl om ingredienserne, så kan vi hurtig lave en udregning.

ingredienserne kender jeg ikke men bare alm. købekage hos bageren som
træstamme, drømmekage, muffins, og i den stil, ingen flødekager, der sætter
jeg grænsen, hehe, har aldrig brudt mig om fløde/flødeskum.

Slik: hmm, vingummi, bolcher, skumfiduser, labre larver, skolekridt,
chokofant (også de sorte med hvidt inde i, ved ikke hvad de hedder), men
sådan i stil med balnd selv slik..

overdrevet, men dog alligevel for meget. Ikke hver dag, mne når jeg så har
gjort det kan der da godt ryge 2-3 kager (træstamme, muffin) ned på en dag.

Derfor går jeg helt klart efter at flytte mine tanker til at spise lidt slik
igen til den søde tand i stedet for kagen med det dårlige fedt.

ville det være et dårligt valg... jeg forsøger at smide 6-8kg...ja, jeg ved
godt at jegså burde holde nallerne fra begge dele, men jeg synes også at jeg
skal have lov at have lidt sødt så det ikke bliver for surt.

Men er da nok også ved at være klar på at skal vægten ned så er det en
længere periode uden nogen af delene og så lidt en gang imellem med tiden

mvh¨
bj

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-06-07 20:41

bj skrev den 12-06-2007 22:52:
> [...]
> træstamme, drømmekage, muffins, og i den stil, ingen flødekager, der sætter
> jeg grænsen, hehe, har aldrig brudt mig om fløde/flødeskum.

tja, træstamme og drømmekage indeholder ret meget fedt. Og andre
smørbagte kager i sagens natur ligeså.

Jeg vil mene, at sålænge du holder fedtstof uden for kagen (gad vide om
der findes kager uden fedtstof?), så er det jo kulhydraterne kalorierne
kommer fra.....og så er kage ligeså slemt/godt som slik.

> Slik: hmm, vingummi, bolcher, skumfiduser, labre larver, skolekridt,
> chokofant (også de sorte med hvidt inde i, ved ikke hvad de hedder), men
> sådan i stil med balnd selv slik..

Det du nævner her indeholder primært sukker og ikke ikke så meget
fedtstof dvs. stort set alle kalorier kommer fra kulhydrater.

> [...]
>
> Derfor går jeg helt klart efter at flytte mine tanker til at spise lidt slik
> igen til den søde tand i stedet for kagen med det dårlige fedt.

Jeg tror du sparer på kalorierne ved at erstatte dine 3 træstammer med
én 80grams pose med haribo-vingummi.

Fra : bj

Dato : 13-06-07 22:45

> [...]
> dvs. stort set alle kalorier kommer fra kulhydrater.

> Jeg tror du sparer på kalorierne ved at erstatte dine 3 træstammer med én

tak for svaret:)

mvh
bj

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-06-07 21:34

> jeg tænker på om det klart ville være bedst at byde sig selv slik set i
> forhold til kage?

Ja, det vil det nok, alene af den grund at det er nemt at indtage 300 g
kage, men knap så nemt at kvæle 300 g slik. Vælger du så bolcher i stedet
for chokolade, så er det endnu bedre.

Mvh Maria

Fra : bj

Dato : 12-06-07 21:53

> Ja, det vil det nok, alene af den grund at det er nemt at indtage 300 g
> kage, men knap så nemt at kvæle 300 g slik. Vælger du så bolcher i stedet
> [...]
ja, du har nok ret i det synspunkt, har lige skrevet en kommentar til
Carsten som du også kan læse..

mvh.
bj

Fra : bj