Nødberedskabet?
Fra : cybs

Dato : 29-06-07 01:42

Vil gerne høre fra andre, der er ramt af plejestrejken. Har set
nyhedsudsendelser og kigget rundt på nettet, men er ikke stødt på
eksempler der er så grelle som der hvor min kæreste bor. Handicappede,
der har brug for hjælp til at blive klædt på og komme ud af sengen,
kommer kun op hver anden dag. Dette gælder også toiletbesøg - altså må
der besørges i sengen, også stort. Gætter på det bl.a. skyldes at de har
udliciteret rengøring m.v., så der ikke er andet end den grundlæggende
pleje at skære i.

Andre der har oplevet noget lignende? Jeg har masser af sympati for de
strejkende - det handler mere om at jeg undrer mig over, hvorfor der er
så forskelligt niveau for nødberedskabet. Der må der være masser af folk
med ledelsesopgaver, som kan udkommanderes til at opretholde et
mindstemål af pleje. Men hvem beslutter, hvad mindstemålet er?

kh
cybs
cybs1 (at) ofir.dk