Om at tale "de ildelugtendes" sag
Fra : Bo Warming

Dato : 16-06-07 08:04

Om at tale "de ildelugtendes" sag

En halvoffentlig ansat(vareudbringer) har hånet mig og afvist at udføre
normale arbejdspligter med den begrundelse at mit hjem ikke er efter *hans
smag*, men "trangt og ulækkert"

At jeg overvejer at skaffe min nevø socialborgmesterens indblanding i denne
sag er af principielle grunde, og fordi mange ældre mænd bor som jeg eller
har urininkontinens-problemer, så hjemmet lugter værre end min kones og mit
superrenlige katte-tilpissede hjem.

Og mange gemmer så mange bøger og andet der giver dem identitet, at "tranghed"
er værre end her, og at man mobber sådanne uskadelige afvigere kan let være
starten til en hetz, der kan sammenlignes med naziers mod jøders. Ondskab -
fx selviske , farisæiske apartheid-nykker - skal tages i starten.

Da jeg fik førtidspension lokkede jeg en nyudnævnt psykiater-dame til en
halvhjertet psykosediagose som 5 ledende overlæger siden har omstødt og
erklæret, at jeg intet fejler i den boldgade, men jeg har sat mig ind i
tingene og professor Erik Strømgren fortalte mig engang, at mange psykiatere
af den gamle skole mente at kunne lugte en skitzofren på lang afstand - og
ikke fordi de er mindre renlige, men pga særlige stofskifteforhold (som er
velbeskrevne i Fjernøstens lægekunst, der er klogere end vor vedr dufte).

Skal sådanne afvigere der er mindre kriminelle end landsgennemsnittet
udstødes og mobbes, blot fordi unge snobber fra store, rige,
duftstofsprayede hjem kan lide som frynsegode i deres job at mobbe for selv
at føle sig særligt frelste?

Selvfølgelig ville jeg være uetisk, hvis jeg der evner at klage til det
offentlige, ikke talte afvigeres sag. Selv hvis et par af de
såkaldt-ildelugtende gamlinge, der grines af og chikaneres af u nge
offentligt ansatte, kunne bruge mere tid på hygiejne og derved mindske
lugt-anstødsstenen en anelse, så bør følgende banalitet fastslås:

INGEN INFEKTIONSSYGDOM HAR RAMT FOLK PGA DÅRLIG HYGIEJNE I HJEMMET SIDEN
KOLERAEPIDEMIEN I 1853. Hvis nogen lugter ærligt af sig selv og ikke af
syntetisk , skadelig, miljøforurendende deodorant, så er der intet
sundhedsproblem i det. At nogen vasker sig ofte og skader deres hud derved,
bør aldrig roses. Det er privatsag og ren æstetik.

Jeg mener ikke, at den arbejdsvægrende skal fyres men i vor tid, hvor
psykologi-kurser for alle ansatte, der har med pensionister at gøre, er
almindelige, bør chefer belære den unge snerpe om almindelig anstændighed og
pligtopfyldenhed.

Fra : hans wallin

Dato : 02-07-07 09:42

--