Ørnereservatet i Ålbæk
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 01-08-07 04:52

Hej igen

Jeg var tirsdag ude og besøge Ørnereservatet ved Ålbæk syd for Skagen.

Det var et imponerende skue.

Men hvad med det etiske? Er det i orden at holde store rovfugle i fangenskab
med henblik på underholdning af publikum?

- Jensby

Fra : Gert Krabsen

Dato : 01-08-07 08:08

Jan Bang Jensby wrote:
> [...]
>
> Men hvad med det etiske? Er det i orden at holde store rovfugle i fangenskab
> med henblik på underholdning af publikum?

Vel ikke meget anderledes end alle Zoologiske haver?

Fuglene kan jo desuden forlade stedet, hvis de har lyst - og gør det
også jævnligt, typisk for et par dage - rekorden er vist et halvt års
tid, så de kan altså godt klare sig selv, hvis det bliver nødvendigt..

Fra : Max

Dato : 01-08-07 19:11

Hej Jan

> Men hvad med det etiske? Er det i orden at holde store rovfugle i
> fangenskab med henblik på underholdning af publikum?

Det er vel ikke mere uetisk end at holde grise og kyllinger
for at spise dem, fuglene lider jo ikke overlast.

--
Mvh Max