Begynderguide på nettet efterlyses...
Fra : Kim Rasmussen

Dato : 20-07-07 12:09

Hej,

Jeg har fat gang i den "store" Google søgning efter en begynderguide til
lystfiskeri, men det lykkedes mig ikke at finde noget brugbart.

Jeg vil derfor spørge, om der er nogen herinde, der kan sende et link
til en begynderguide?

For en 10-15 år siden lavede Abu Garcia en "begynder-avis" på en 20
sider, som fortalte kort om knob, kroge og fisk. Hvis nogen mindes den,
så er det noget i den stil, jeg søger efter på nettet.

På forhånd tak for hjælpen,
Kim

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-07-07 13:23

Kim Rasmussen wrote:

> [...]
> lystfiskeri, men det lykkedes mig ikke at finde noget brugbart.
>
> Jeg vil derfor spørge, om der er nogen herinde, der kan sende et link

Hmm... der findes mange web-sites som omhandler lystfiskeri, men jeg er
temmelig sikker på, at lige netop det som du efterlyser ikke findes.

Hvis du er villig til at søge efter informationerne på mange forskellige
lystfisker-web-sites, så kan du her og der godt finde informationer, som
er henvendt til nybegyndere.

På Lystfisker Forum - www.123nu.dk - er der f.eks. et begynderforum.

Og på - www.lystfiskeroplysningen.dk - er der masser af links til
web-sites med informationer, som absolut kan være relevante for en
nybegynder.

Men det mest effektive ville nok være, hvis du går på biblioteket og
lånner en håndfuld bøger om emnet, der findes flere titler som starter
med alt det grundlæggende...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 20-07-07 14:09

Hej Kim

> [...]
> som fortalte kort om knob, kroge og fisk. Hvis nogen mindes den, så er det
> noget i den stil, jeg søger efter på nettet.

Du kan prøve at kigge på www.fiskeskolen.dk. I menuen i højre side er der et
punkt der hedder "lær at fiske" og her er der en hel del oplysninger, du
måske kan bruge.
Knæk & Bræk

Steen Lindkvist Nielsen
http://www.lilleaaen.dk