finner til flydering
Fra : nobody

Dato : 09-07-07 18:18

Hejsa hvor finder man billigst muligt nogle store finner til flydering
(neoprenwaders st 45) i stedet for de der andefødder der normalt følger med,
nogen der har erfaringer ?

påforhåndtakfordefin(n)esvar

www.niels-holler.dk

Fra : Jan Steffensen

Dato : 10-07-07 17:54

"nobody" <none@nobody.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa hvor finder man billigst muligt nogle store finner til flydering
> (neoprenwaders st 45) i stedet for de der andefødder der normalt følger
> [...]

Jeg har købt et par rigtigt gode finner i en dykkerforretning. De er ikke
billige, men alle pengene værd. Jeg har givet 500 kr., men de kan fås dyrere
og bedre.

Jan

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-07-07 21:44

Jan Steffensen wrote:

> Jeg har købt et par rigtigt gode finner i en dykkerforretning. De er ikke
> billige, men alle pengene værd. Jeg har givet 500 kr., men de kan fås dyrere
> og bedre.

Hvordan hænger det sammen, alm. svømmefødder er jo udformet så de passer
til størrelsen på ens bare fødder, hvorimod de svømmefødder man anvender
sammen med flyderinger, skal kunne sidde udenpå waddersstøvlerne...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Steffen Skov

Dato : 11-07-07 10:16

dykker man med en neoprentørdragt er støvlerne ret store, så svømmefødderne
findes.

Fra : M Jensen

Dato : 11-07-07 11:55

Hej der...

Der findes både "svømmefødder" udformet som en sko, der passer på ens bare
fødder og "hæleremsfinner" som passer udenpå både specielle neoprenstøvler
og alm. sko. Evt waders.

Mvh

M Jensen

Fra : nobody

Dato : 11-07-07 19:32

> Hvordan hænger det sammen, alm. svømmefødder er jo udformet så de passer
> til størrelsen på ens bare fødder, hvorimod de svømmefødder man anvender
> sammen med flyderinger, skal kunne sidde udenpå waddersstøvlerne...?

hehe jeg sage finner ... ikk svømmefødder .... og jeg har fundet dem ned til
ca 400 men jeg kikker videre

Fra : Jan Steffensen

Dato : 12-07-07 12:04

> Hvordan hænger det sammen, alm. svømmefødder er jo udformet så de passer
> til størrelsen på ens bare fødder, hvorimod de svømmefødder man anvender
> sammen med flyderinger, skal kunne sidde udenpå waddersstøvlerne...?

De kan godt sættes på almindelige støvler, men jeg plejer bare at sætte
neoprensokkerne ned i svømmefødderne. Til at beskytte neoprensokkerne, når
jeg skal gå, har jeg købt et par sokker af den slags, som kajakroere - og
sikkert andre - bruger. Man kan så tage dem af eller bare stikke dem i
svømmefoden, som det nu passer. Kajakskoene kan fås i bl.a. Spejdersport og
koster omkring 200 kr.

Jan

Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 24-07-07 05:55

Hej
Alle dykkerforretninger i DK og på nettet sælger hælremsfinner
som er den type du skal bruge de fås i flere standard
størrelser op til XXL og kan bruges uanset hvilket type fodtøj
du har på. hvis ikke XXL er stort nok kan det fås frogfins som
er endnu større.

MVH Svend Erik