løsdrift
Fra : Dorthe Jensen

Dato : 12-07-07 18:11

hej gruppe

har nogen af jer erfaringer med løsdrift stalde og skader på hestene.
vi syntes at det er meget smart men er lidt bange for om de kan komme til
skade i mellemrummene ml tremmerne. vi havde forestillet os at lave det
således at de får et foderbord foran som de så kan stå og spise af gennem
tremmerne.
har blandt andet lige set på denne hjemmeside og vi havde forestillet os
noget i den stil, måske bare med højere kant i bunden.
http://www.cotrading.dk/gallery/Laeskure%20-%20Loesdriftstalde/index.html

vi har dansk varmblod og avler lidt så føllene/plagene skulle også gerne
kunne gå der og er det anderledes med dem.
Hopperne der skal fole vil selvfølgelig komme i boks op til folingen.
hilsen dorthe.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 12-07-07 18:57

Dorthe Jensen wrote:
> [...]
> vi syntes at det er meget smart men er lidt bange for om de kan komme til
> skade i mellemrummene ml tremmerne. vi havde forestillet os at lave det

Så undgå træmmer og sæt plader op. På Roskilde dyrskue så jeg nogle
foderborde som var lavet til kør og får. De havde tremmer. De fandtes
også i en heste udgave hvor der var plader imellem tremmerne. De
kostede så lidt mere. Der må findes nogle produkter som passer dig.

> [...]
> har blandt andet lige set på denne hjemmeside og vi havde forestillet os
> noget i den stil, måske bare med højere kant i bunden.

linken virker ikke (for mig, andre har måske andre oplevelser)

> vi har dansk varmblod og avler lidt så føllene/plagene skulle også gerne
> kunne gå der og er det anderledes med dem.
> Hopperne der skal fole vil selvfølgelig komme i boks op til folingen.

Hvis løsdriften er stor nok tror jeg ikke at det er nødvendigt.

JonB