Se lige her.....
Fra : liz

Dato : 04-07-07 20:31

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 04-07-07 21:20

"liz" <lizbved1@mail.dk> wrote:

>http://www.youtube.com/watch?v=DzsoObl54a0

Hold da helt k*ft hvor flot en video. Ja hvorfor knække halsen på hesten og
tilføje den smerte. Lad den blive lang og strække ud i stedet. Kommuniker med
hesten, forstå dens bevægelser. Det KAN lade sig gøre.

Jeg har som et baggrundsbillede på min computer et billede af min fuldblodshest
"Emma" som nyder solnedgangen over Sejerøbugten Kl. 22:00 om aftenen for 2 år
siden. Jeg har ikke oplevet noget lignende siden. Vi skulle blot ned til
stranden og hugge et godt billede. I stedet blev det til 6 timer vildt ridt frem
og tilbage over stranden (Emmas ønske). Tilbage gennem skoven i vanvittigt
tempo. Jeg kunne ikke se hvor vi skulle lave et meget skarpt drej, men Emma
spurgte mig "er det ikke her" og jeg svarede "jo, hvis du mener det", hvorefter
hun spurtede op ad den rigtige sti, nedsatte farten lige der hvor jeg skulle
dukke mig for grene og fandt det rigtige sted i gærdet hvor vi skulle passere.

Vi ankom hjemme netop som daggryet brød frem og jeg brugte de næste timer på
folden sammen med mine heste og hørte på hvordan Emma fortalte Ramses om vor
herlige tur. Lige inden vi gik på fold, fik hun en krammer af mig og hun svarede
ved at kramme tilbage og sige "Jeg ka osse godt li dig!"".

Giv hesten frihed til at vælge, så vælger den dig. (Citat)

Hvordan kan mennesker bruge heste til rodeo når man kan have sådan nogle
oplevelser med sin hest ???

Der er stille her. Jeg kan ikke være den eneste der oplever sådan noget!
Kom så med historierne.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk
www.betesrenser.se

Fra : kiwi.louise

Dato : 05-07-07 07:54

On 4 Jul., 21:30, "liz" <lizbv...@mail.dk> wrote:
> http://www.youtube.com/watch?v=DzsoObl54a0

Hej Liz.

Det var godt nok en fantastisk video, og man sidder bare og tænker
"hvorfor kan alle mennesker da ikke se at det er det der skal til",
sikke godt alle heste / dyr kunne have det.Lad os se mere af den
slags.Og Ole, flot historie.

Louise