Muslinger i ferskvand
Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 05-07-07 13:32

Hejsa

Er der nogen der har erfaringer med at bruge muslinger til filtrering
af vandet i akvariet? De har jo forholdsvis stor rensekapacitet (en 3
cm blåmusling renser 40 l vand i døgnet) og burde vel være til at
finde i fornuftige ferskvandsudgaver.

Mvh
Lars Skov-Dethlefsen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 05-07-07 22:05

Lars Skov-Dethlefsen wrote:

> [...]
> af vandet i akvariet? De har jo forholdsvis stor rensekapacitet (en 3
> cm blåmusling renser 40 l vand i døgnet) og burde vel være til at

Jeg har aldrig selv prøvet, men har hørt at dammuslinger godt kan bruges, så
længe de er buret inde, så de ikke graver, og der bliver holdt godt øje med
dem, så de ikke dør og forurener vandet.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Henrik K

Dato : 06-07-07 20:56

Ja jeg haar prøvet med en stor dammusling i et 128 liters, den døde efter en
måned, uden jeg opdagede det! så det var mer skade end gavn. Gætter på
vandet var for varmt og at der ikke var nok føde når man filtrerer med pumpe
i akv.

vh Henrik