Akvarie uden planter
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-06-07 22:46

Mest af nysgerrighed...

Hvor nemt er det at få et akvarie til at køre fornuftigt uden planter? Jeg
har hørt det skulle være ret svært at få vandet iltet ordentligt.

Fra : Frandsen

Dato : 27-06-07 08:25

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Mest af nysgerrighed...
>
> Hvor nemt er det at få et akvarie til at køre fornuftigt uden planter? Jeg
> har hørt det skulle være ret svært at få vandet iltet ordentligt.

Det kommer nok an på, hvilke fisk man har.

Fra : Claus H. Jensen

Dato : 07-07-07 16:08

det skulle ikke være det store problem, hvis ikke man overbefolker akvariet,
en god vandcirkulation (pumpe/filter) og god plads, så køre det ret nemt,
man kan evt putte en ilt sten i....(altså pumpe med luft)

mvh
Claus

Fra : JJ

Dato : 09-07-07 22:22

> [...]
>
> Hvor nemt er det at få et akvarie til at køre fornuftigt uden planter? Jeg
> har hørt det skulle være ret svært at få vandet iltet ordentligt.

Hej Henrik
Det er endnu nemmere hvis du også kører det uden vand - Så skal du bare
støve det af engang imellem.
Hilsen
Jørgen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-07-07 00:28

"JJ" <jjdan@galnet.dk> wrote in

> Det er endnu nemmere hvis du også kører det uden vand - Så skal du bare
> støve det af engang imellem.

Smart ide - hvilke fisk kan du anbefale til sådan et akvarie? ;)

Fra : PDA

Dato : 10-07-07 09:22

> "JJ" <jjdan@galnet.dk> wrote in

> Smart ide - hvilke fisk kan du anbefale til sådan et akvarie? ;)
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Sølvfisk!

PDA

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-07-07 12:12

"PDA" <xpda81x@xhotmailx.com> wrote in

> Sølvfisk!

Nej de kræver fugt så det går ikke ;)

Fra : Brian

Dato : 19-09-07 16:22

On 09 Jul 2007 23:27:52 GMT, Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com>
wrote:

>"JJ" <jjdan@galnet.dk> wrote in

>Smart ide - hvilke fisk kan du anbefale til sådan et akvarie? ;)
Selvfølgelig TØRFISK :)

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-09-07 19:52

Brian <mail@DEL_oddball_ETE.dk> wrote in

> Selvfølgelig TØRFISK :)

Det er dem der skal fodres med Kandis ik? ;)

Fra : Michael Østergaard

Dato : 11-07-07 01:26

On 26 Jun 2007 21:45:52 GMT, Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com>
wrote:

>Mest af nysgerrighed...
>
>Hvor nemt er det at få et akvarie til at køre fornuftigt uden planter? Jeg
>har hørt det skulle være ret svært at få vandet iltet ordentligt.

Da det meste ilt altid optages gennem overfladen, er det ikke noget
problem. Men du skal selvfølgelig sørge for en god vandbevægelse, ikke
mindst oppe under overfladen.
Jeg har bogstaveligt talt sejlet flere tusinde kilometer på
sydamerikanske floder og i sort- og hvidvandsfloderne er flydeplanter
de eneste undervandsplanter, jeg har set. Du vil altså sagtens kunne
skabe en yderst naturtro biotop, hvis det er det, du ønsker.

Fra : Kell Petersen

Dato : 06-10-07 14:50

Ja en Powerhead eller lignende , med en slange som trækker ilt med ,, så kan
det ikke blive mere iltet

Jeg har et cichlideakvarie , som aldrig har haft planter...
Det er selvfølgelig ikke rigtigt , men de trak skidtet op , og åd dem ,,
siden har jeg ikke gidet det..

Jeg har kun en Ehaim spandfilter pumpe , med en udstrømmer ventil med en
slange som trækker luft med ned

Det virker godt...