Regnskabsprogram for MAC computer
Fra : Poul Max

Dato : 27-07-07 20:34

Hej i gruppen
Er blevet spurgt om regnskabs program og min første indskydelse var
summa som jeg selv bruger - stor var min overraskelse da det viste sig
a være en MAC.
Hvad gør man så - er der programmer der er ligeså tilgængelig men kan
bruges på MAC.

Mvh
Poul Max

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 27-07-07 20:44

Poul Max wrote:
> [...]
> a være en MAC.
> Hvad gør man så - er der programmer der er ligeså tilgængelig men kan

Der er jo online baserede som f.eks.
Revilution.dk og E-conomic.dk de burde begge virke på Mac.

Derudover er der www.aslani.dk som er gratis og MENER det er Java - så
det burde køre på Mac også (websiten ser dog død ud nu - ved ikke om det
er lukket - eller om det blot er midlertidig)

Ellers er der som sidste mulighed - Kap Horn - det virker i hvert fald
på mac ;)

http://www.kaphorn.dk/programmer.php

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Poul Max

Dato : 27-07-07 21:46

> [...]
> er lukket - eller om det blot er midlertidig)
>
> Ellers er der som sidste mulighed - Kap Horn - det virker i hvert fald

Hej
Tak for svaret
Der sker ikke mege når man prøver Aslani - så den må vente

Jeg er nok mest til lokal installerede så vi prøver at kigge på
Kaphorn men umiddelbart ser det ud til at være i en helt anden
prisgruppe hvis du vil have lidt samme muligheder som i summa /
professionel.
Mvh
Poul Max

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-07-07 08:15

Poul Max wrote:
> [...]
> Kaphorn men umiddelbart ser det ud til at være i en helt anden
> prisgruppe hvis du vil have lidt samme muligheder som i summa /

Så er der mulighed for f.eks. at installere en Virtual PC på mac'en (er
det stykke software der lader som om den er Windows). Men det koster
selvfølgelig også penge - og virker vidst ikke på Intel-baserede Mac'er :(

Fra : Poul Max Christensen

Dato : 28-07-07 18:27

> [...]
> det stykke software der lader som om den er Windows). Men det koster
> selvfølgelig også penge - og virker vidst ikke på Intel-baserede Mac'er :(

Så er vi vist ude i noget som der ikke kan styres af de mennesker der skal
bruge det.
Jeg regner med at foreslå at de får fat i en maskine som kan køre Windows
ellers må vi jo se på en online løsning.

Tak for hjælpen

Mvh
Poul Max

Fra : hans poulsen

Dato : 29-07-07 14:25

Hej Max

Alt efter behov og virksomheds størrelse, kan jeg anbefale www.e-
conomic.dk. Det er en web service, og burde kunne bruges på alle
platforme. Desuden er den ikke ret dyr.

MVH Hans Poulsen

Fra : Poul Max Christensen

Dato : 30-07-07 17:33

"hans poulsen" <hans@kinedic.dk> wrote in message
> Hej Max
>
> Alt efter behov og virksomheds størrelse, kan jeg anbefale www.e-
> conomic.dk. Det er en web service, og burde kunne bruges på alle
> platforme. Desuden er den ikke ret dyr.

Hej Hans

Jeg tror enden på det her bliver at de vil se som om der er mulighed for at
bytte til en Windows maskine.

Mvh
Poul

Fra : ixd@heijkoop.dk

Dato : 05-08-07 04:08

hejsa erhverv.dk mennesker!

(stødte lige på denne tråd og kunne ikke dy mig...)

poul. lidt hurtig på aftrækkeren? -vi skriver altså 2007, windows kan
installeres og køre indfødt på en mac (nyere mac, i al fald ;)
boot windows på mac med 'bootcamp', eller kør sideløbende med osx med
'parallels desktop', så kan windows-regnskabet køre derfra.

jeg er selv lige ude i lignende ærinde, og har tjekket et hav af
regnskabs soft. kan ikke huske alle på stående fod, men iRatchet og
studiometry kunne vist begge bruges til europæiske forhold. selv
forsøger jeg med at tweake en mac/US udgave af quickbooks til danske
(mine) formål. så var der vist også Jonna (low-end udgave af kap horn,
tjek det ud hos dem)

tjek de andre hos http://www.apple.com/downloads/macosx/business_finance/

hdh,
-imko