Java socket server eksempel kode?
Fra : ERMan

Dato : 21-06-07 11:46

Hej,

Har fået en MIDP app med en socket forbindelse på min Nokia 6280 til at
virke
(kan koble op på en POP3 server på nettet, med GPRS)

Er der nogle der har noget "Socket server sniffer" som kan køre på en alm PC
og venter på indkomne forbindelser?,
et simpelt kode eksempel?

Hvad gør man hvis man vil forbinde til mobilen fra Internettet??
(Hvordan får man mobiles IP adresse,
det kan vel lade sig gøre at "snyde" NAT)

Syntes engang jeg så at Nokia havde lavet en HTTP server der kørte på
mobilen??

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-06-07 16:57

"ERMan" <ERMan@NOSPAMtdc.dk> writes:

> Er der nogle der har noget "Socket server sniffer" som kan køre på en alm PC
> og venter på indkomne forbindelser?,
> et simpelt kode eksempel?

Hvis du vil køre TCP/IP er det nemmeste nok at bruge en passende
servlet container, så slipper du for selv at skrive al socketkoden
selv. Du skal så bare snakke http fra din mobil, men det er ikke
specielt svært.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Johannes

Dato : 21-06-07 17:09

> [...]
> servlet container, så slipper du for selv at skrive al socketkoden
> selv. Du skal så bare snakke http fra din mobil, men det er ikke

Men er det ikke langsommere, end en direct TCP/IP socket connection?
(Det skal være realtime)

Og det er bare noget simpelt data der skal overføres..

Har du et link til en Servlet container der kan klare det?

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-06-07 20:03

"Johannes" <loopforever@NOSPAMgmail.com> writes:

> Men er det ikke langsommere, end en direct TCP/IP socket connection?
> (Det skal være realtime)

Du vil have realtime over en mobilforbindelse? Det lyder ellers som
alt kan gå galt.

> Og det er bare noget simpelt data der skal overføres..
>
> Har du et link til en Servlet container der kan klare det?

Jetty er nem at embedde i et lille program.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Kasper Sandberg

Dato : 26-07-07 14:02

Som svar på din tidligere spørgsmål omkring socket forbindelser.

jeg tror ikke du kan "snyde nat" på den måde.

med hensyn til din problemstilling, så anbefaler jeg du bruger en socket tcp
forbindelse, med en relay server imellem(da jeg ikke tror du kan komme uden
om NAT).

til bare at teste din klient applikation fra mobilen, kan du på din PC jo
sagtens lave et program der bare printer alt modtagen trafik ud, intet
problem, dette findes endda, og hedder netcat (til unix), så gør du bare:

nc -l -p <port>

og så skriver den alt den modtager ud. Hvis du ikke har mulighed for netcat,
kan du også lynhurtigt selv skrive en med java.net.Socket og
java.net.ServerSocket (jeg kunne eventuelt overtales til at sende dig
eksempel kode).

på selve din mobil kan du bruge javax.microedition.io.Connector, og
javax.microedition.io.SocketConnection

at skrive en relay server er også et ganske let job, skulle ikke tage langt
tid.