afspilning af wav
Fra : m

Dato : 19-06-07 11:30

Hej alle sammen.

Jeg er helt grøn mht. programmering, men er nu begyndt at kigge lidt
på Visual Basic 2005 express.

Jeg er startet med et lille program som afspiller wav lyde, har også fået
forskellige knapper til at afspille forskellige lyde (store sager )

nu ville jeg så lidt videre og er løbet ind i lidt problemer.

Håber nogen her kan hjælpe?

mit program skal kunne følgende:

1) knap til afspilning af en wav lyd (hvor filnavnet hentes fra punkt 2)
2) tekstfelt hvor jeg kan skrive filnavnet på den fil som skal afspilles
f.eks. 0001.wav (hvor
..wav ikke skal vises men kun selve filnavnet)

Ideen er så at jeg har et bibliotek med en masse filer 0001.wav 0002.wav
osv. og
jeg så i tekstfeltet vælger mellem de forskellige filer

Hvordan kan dette strikkes sammen??

På forhånd tak.

hilsen m

Fra : preben nielsen

Dato : 19-06-07 17:53

"m" <ktv-ktv@FjErNjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 0002.wav osv. og
> jeg så i tekstfeltet vælger mellem de forskellige filer

Problem ikke forstået ... Du skriver at du kan afspille .wav
allerede, og jeg antager, at det er nogle filer du dermed
afspiller, right ? Hvad er skridtet til at tage en del af
filnavnet fra en tekstboks ?

wavtemplate = "C:\testfolder\[fil].wav"

wavfile = Replace(wavtemplate, "[fil]", tekstboksmednavn.Text)

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk